Członek zarządu BGŻ BNP Paribas na XFRSiH: Konsument staje się coraz bardziej wygodny

- Obecnie konsument jest bardzo leniwy i wygodny. Czy produkt będzie wyprodukowany przez robota, czy przez chińskiego taniego pracownika, czy droższego polskiego czy jeszcze droższego niemieckiego nie ma znaczenia. Ważne jest to, czy firma przez logistykę będzie w stanie dotrzeć do konsumenta w taki sposób, by to było dla niego wygodne – mówił Bartosz Urbaniak.
Dodał, że drugim ciekawym trendem jest tworzenie wyznawców marki. – Produkt sam w sobie może nie mieć dużego znaczenia, ale jest budowana grupa wyznawców tej marki - zauważył.
Zdaniem Bartosza Urbaniaka, dużo lepszy jest obecnie poziom przygotowania polskich przedsiębiorców do realizowania założonej strategii rozwoju.
- To inna galaktyka w porównaniu z tym co było dwadzieścia lat temu. Teraz przedsiębiorcy bardzo dokładnie wsłuchują się w konsumenta, w tym zagranicznego. Jeśli chodzi o koncepcje biznesowe pod koniec lat 90-tych, to wówczas nikt się nie przejmował tym, by spełnić oczekiwania konsumentów – mówił Bartosz Urbaniak.
Wystąpieniami ministra Jacka Boguckiego oraz prezesa UOKiK Marka Niechciała rozpoczęła się debata inaugurująca jubileuszową X edycję Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Dwudniowa impreza organizowana przez redakcje serwisów portalspozywczy.pl oraz dlahandlu.pl odbywa się w hotelu Sheraton w Warszawie.
W programie Forum przewidziano 17 dyskusji panelowych o zróżnicowanej tematyce, obejmującej m.in. takie zagadnienia jak: branża HoReCa jako partner dla producentów FMCG, digitalizacja handlu, innowacje i technologie a sprzedaż FMCG, nowe style zakupowe, rynek wobec nowych trendów kulinarnych i prozdrowotnych, rola trendsetterów i social media w kształtowaniu postaw konsumenckich, start-upy w branży spożywczej i handlowej.