PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Cztery kary o wartości ok. 100 tys. zł dla Biedronki za błędy w uwidacznianiu cen

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2020 09:16

Cztery kary o wartości ok. 100 tys. zł dla Biedronki za błędy w uwidacznianiu cen fot. Jeronimo Martins

UOKiK podtrzymuje kolejne decyzje IH, które nakładają na właściciela sieci Biedronka kary za naruszenia przepisów w zakresie uwidaczniania cen. Chodzi o cztery kary, których kwoty to  21 700 zł, 24 300 zł, 23 800 zł oraz 24 700 zł czyli łącznie 94 500 zł.

W uzasadnieniu decyzji UOKiK czytamy: "Powtarzające się naruszenia ustawy o informowaniu o cenach mogą wynikać zarówno z błędów zarządczych w zakresie organizacji, ale mogą też mieć zamierzony charakter i mogą mieć charakter systemowy. Przede wszystkim odnoszą się do wywołania przeświadczenia u konsumenta, iż cały asortyment jest tańszy. Argument, że strona prowadzi sieć sklepów i ma w swojej ofercie duży asortyment towarów i tym samym powinna korzystać z przywileju nieoznaczania cen i cen jednostkowych nie ma uzasadnienia prawnego ani faktycznego. Wręcz przeciwnie, z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wynika,
iż w sektorze wielkich detalistów, w którym konsument zwykle dokonuje większych zakupów, które mają zaspokoić jego bieżące potrzeby konsumpcyjne wykorzystuje się zabiegi aby wywołać wrażenie u konsumenta, iż cały asortyment towarów jest tańszy niż u konkurencji (patrz: wyrok TSUE z dnia 19 września 2006 r. W sprawie C-356/04, Lidl Belgium GmbH & Co KG). (...) Ponadto ponieważ cena stanowi co do zasady decydujący element z punktu widzenia konsumenta przy podejmowaniu przez niego decyzji handlowej, powinna ona zostać uznana za informację konieczną dla umożliwienia konsumentowi podjęcia takiej świadomej decyzji."

Od początku roku prezes UOKiK zdecydował o podtrzymaniu 19 kar. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Małgorzata 2020-04-17 10:26:27

    w biedronce jeśli cena z gazetki nie zgadza się z ceną na sklepie tzn tzw cenówka nie jest aktualna to regułą jest że sklep wydaję towar po starej cenie. To strata dla sieci ale zdarza się bo jest mało personelu w nocy i nie zawsze zdejnie stare a wstawi nowe ceny

  • Laura 2020-04-16 15:45:45

    Pod tym względem i tak wygrywa SELGROS, wprowadzające w błąd uwidacznianie cen a na dodatek błędy cenowe, których nikt przy kasie nie może zmienić to standard, np. na plakacie jest cena 4,99 przy kasie wchodzi cena 6,99, kasjerka/kierownik nie może zmienić tej ceny, jedyne co oferują to rezygnację lub zwrot pieniędzy. Może warto o tym napisać drogi dlahandlu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6334
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.