Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czwarty kwartał to 30 proc. całorocznych obrotów. Galerie chcą niedziel handlowych

Przed nami dwa tygodnie intensywnych przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Polska Rada Centrów Handlowych przypomina, że na ten okres przypadają dwie niedziele handlowe – 12 i 19 grudnia. Te dodatkowe dni handlowe pozwolą na rozłożenie zakupów na więcej dni tygodnia.
Reklama

Niedziele handlowe przypadają w tym roku na 12 i 19 grudnia. Dwa dodatkowe dni handlu umożliwią zrobienie zakupów przede wszystkim tym kupującym, którzy mogą realizować je jedynie w weekendy, dzięki czemu ruch weekendowy rozłoży się na trzy dni.

- Będzie to też okazja dla sieci handlowych na wygenerowanie dodatkowego obrotu, który po dwóch tegorocznych lockdownach i trzech utraconych w ich wyniku niedzielach handlowych jest bardzo ważny. Czwarty kwartał jest dla branży handlowej najważniejszym okresem w roku i przynosi zazwyczaj ponad 30 proc. całorocznych obrotów. Sam grudzień to zazwyczaj o około 54 proc. wyższe obroty niż średnia miesięczna z okresu styczeń-listopad. Zgromadzone w tym okresie środki pozwalają sieciom handlowych zakupić kolekcje i produkty na kolejne sezony oraz przetrwać początek roku - podaje PRCH.

PRCH od dawna apeluje o zniesienie zakazu handlu w niedziele

– Otwarcie centrów handlowych w niedziele umożliwia ograniczenie większego ruchu w galeriach handlowych w piątki i soboty oraz rozłożenie go z dotychczasowych sześciu na siedem dni. Poprawia to bezpieczeństwo i komfort robienia zakupów w warunkach, kiedy tak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego. PRCH od dawna apeluje o zniesienie zakazu handlu w niedziele. To rozwiązanie – zwłaszcza w pandemii –zwiększałoby bezpieczeństwo kupujących i pracowników handlu, a także poprawiłoby sytuację centrów handlowych i ułatwiło branży odbudowywanie strat wynikających z pandemii – wyjaśnia Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Choć klienci są już przyzwyczajeni do funkcjonowania w rygorze sanitarnym, PRCH w imieniu branży centrów handlowych przypomina o odpowiedzialnym zachowaniu podczas zakupów. Rada apeluje do kupujących o przestrzeganie zasady DDM – utrzymywanie ok. 1,5 metra dystansu od innych osób, częste dezynfekowanie dłoni i noszenie maseczek w prawidłowy sposób, tak by jednocześnie zakrywały one nos i usta. Powinniśmy zrezygnować z wizyty w centrum handlowym, jeśli czujemy się przeziębieni lub chorzy. By sprawnie i w jak najkrótszym czasie zrealizować zakupy, postarajmy się planować, po co wybieramy się do galerii i jakie sklepy chcemy odwiedzić. W miarę możliwości powinniśmy wybierać godziny i dni, w których w centrach handlowych jest mniej osób – np. między 12. a 15., od poniedziałku do czwartku.

– Pierwsze tygodnie grudnia to intensywny czas zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, dlatego bądźmy cierpliwi i uprzejmi, nawet jeśli zaistnieje konieczność czekania na wejście do sklepu lub galerii. Współpracujmy z obsługą centrum handlowego, zwłaszcza wtedy, gdy przypomina nam o dezynfekowaniu dłoni, zachowaniu dystansu czy noszeniu maseczki. Obowiązujące obostrzenia wprowadzono w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo. Pamiętajmy, że komfort i to, jak bezpiecznie jest w centrum handlowym zależy także od naszego zachowania, od tego, jak sprawnie realizujemy zakupy i udostępnimy przestrzeń innym. Bądźmy dla siebie życzliwi – apeluje Krzysztof Poznański.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.