PARTNERZY PORTALU

Czy jutrzejsze wyniki Dino zadowolą inwestorów?

Autor: MK 6 maja 2021 10:45

Czy jutrzejsze wyniki Dino zadowolą inwestorów? Dino Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce, fot. materiały prasowe

Racjonalność pod względem czasu i wydawanych pieniędzy jest kluczowym czynnikiem dla obecnego konsumenta. Dino Polska podąża za panującymi trendami - stawia na dogodne lokalizacje, stosunek ceny do jakości oraz ograniczony, ale wystarczający asortyment.

W związku z jutrzejszą publikacją wyników finansowych Dino Polska za I kwartał 2021 roku, Marija Milasevic, Senior Consultant w Euromonitor International, komentuje rynkową pozycję sieci. 

Dino Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce. Sieć znalazła się w pierwszej dziesiątce detalistów spożywczych w Polsce w 2020 roku, obejmując 3,5% udziału w rynku w ujęciu wartościowym. Według danych Euromonitor spółka jest liderem w kategorii supermarketów i znacząco wyprzedza głównego konkurenta - Lewiatana.

- Dino Polska kontynuuje swój rozwój w kraju nawet w trudnych czasach pandemii. W pierwszym kwartale 2021 roku Dino otworzyło 59 nowych sklepów. Na koniec marca 2021 r. sieć liczyła 1 532 sklepy w porównaniu do 1234 sklepów rok wcześniej. Oprócz ekspansji geograficznej zarówno do głównych miast, jak i regionów wiejskich, firma uruchomiła także nowe, piąte centrum dystrybucyjne w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim, oraz rozpoczęła budowę dwóch kolejnych w centralnej i południowej Polsce. Inwestycje w rozwój sieci obejmują m.in. instalację paneli fotowoltaicznych w supermarketach i centrach dystrybucyjnych. Takie proekologiczne inwestycje przeprowadzono już w 400 marketach Dino w całej Polsce. W planach firmy jest instalacja paneli fotowoltaicznych w kolejnych 400 sklepach i trzech centrach dystrybucyjnych - opisuje Marija Milasevic.

Dino Polska planuje stopniowe uruchamianie kas samoobsługowych w swoich supermarketach w 2021 roku. Według Euromonitor International Retailing Industry Global Survey z grudnia 2020 roku, wśród najważniejszych cech, które będą miały wpływ na doświadczenia zakupowe w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy, firmy wymieniły metody płatności zbliżeniowych (40% respondentów) oraz wprowadzenie lub rozszerzenie stacji samoobsługowych (17% respondentów).

- Supermarkety w Polsce przechodzą zmiany. Konsumenci zmieniają swoje preferencje z zakupów cotygodniowych na wygodne zakupy z mniejszym koszykiem w sklepach bliżej miejsca zamieszkania. Racjonalność pod względem czasu i wydawanych pieniędzy jest kluczowym czynnikiem dla obecnego konsumenta. Dino Polska podąża za panującymi trendami - dogodna lokalizacja, stosunek ceny do jakości, ograniczony, ale wystarczający asortyment. Poza tym, nowoczesny handel spożywczy w Polsce skorzystał na pandemii Covid-19, będąc dostawcą podstawowych produktów i otwartym przez cały rok. Przejście od tradycyjnego do nowoczesnego handlu detalicznego artykułami spożywczymi przyspieszyło w 2020 roku, tradycyjny handel detaliczny zmniejszył się o 19% w ujęciu wartościowym w 2020 roku.  W rezultacie nowoczesny handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce wzrósł o 3,5% w ujęciu wartościowym w 2020 roku i osiągnął 89% udziału w całkowitym handlu detalicznym artykułami spożywczymi, podczas gdy tradycyjny handel detaliczny obejmuje 11% rynku według Euromonitor International. Głównym motorem rozwoju nowoczesnego handlu detalicznego pozostaje ekspansja i rosnąca popularność dyskontów w kraju. Kategoria wzrosła o 9% w ujęciu wartościowym w 2020 roku - podsumowuje ekspertka Euromonitor International.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10726
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,16

  • Śr

    18,39

  • Min

    13,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.