PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Czy koronawirus przyspieszy decyzje Biedronki i Kauflandu o otwarciu e-sklepów?

Autor: MK, dlahandlu.pl 2 kwietnia 2020 17:15

Czy koronawirus przyspieszy decyzje Biedronki i Kauflandu o otwarciu e-sklepów? Rozwój kanału e-commerce na pewno zauważyła sieć Kaufland; fot. materiały prasowe

Czas pandemii koronawirusa i ograniczeń dotyczących funkcjonowania sklepów może uświadomić gigantom handlu jak ważną częścią biznesu jest e-sprzedaż. Czy tacy gracze jak Biedronka czy Kaufland przyspieszą decyzje o wejściu w e-commerce? Czy czeka nas "wysyp" supermarketów internetowych?

Obecna sytuacja gospodarcza związana z wirusem Covid-19 jest motorem wzrostu handlu internetowego w tym sprzedaży produktów FMCG online.

- W okresie od stycznia do lutego 2020 r. (więc jeszcze przed pierwszym zachorowaniem na nowego wirusa w Polsce) już 1/5 wszystkich gospodarstw domowych kupowała FMCG przez Internet - penetracja tego kanału wzrosła o 6,5 pp w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Mimo, iż e-spożywka ma małe znaczenie w Polsce (ok 1% wydatków gospodarstw domowych), to jest to kanał który już w 2019 r. bardzo dynamicznie się rozwijał. Natomiast we wspomnianym okresie (czyli styczeń-luty 2020 r.) gospodarstwa dokonując zakupów FMCG online wydały aż o 21% więcej niż rok wcześniej - podkreśla Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, 

Dynamiczny rozwój kanału e-commerce FMCG jak również dodatkowa sprzedaż spowodowana pojawieniem się wirusa Covid-19 z pewnością jest zauważona przez czołowych graczy na rynku polskim.
- Część tych detalistów już wcześniej oferowała zakupy online (m.in.: Auchan Direct, Carrefour czy Rossnet - e-sklep Rossmanna), natomiast ci, którzy do tej pory analizowali wejście w ten dodatkowy kanał sprzedaży z pewnością intensywniej o tym myślą. Nie zdziwiłbym się gdyby niedługo okazało się, że czołowe sieci dyskontowe również nas zaskoczą promując wirtualny koszyk zamiast tradycyjnego. Natomiast ważniejsze pytanie dotyczy wpływu pandemii na spowolnienie gospodarcze oraz dynamikę rozwoju detalistów. Aby wejść w sprzedaż online trzeba inwestować, a obecnie większość firm szuka raczej obszarów do oszczędności, żeby zadbać o płynność finansową i przetrwanie okresu niepewności - podsumowuje nasz rozmówca.

- Koronawirus niewątpliwie wpłynął na nasze postrzeganie zakupów online. Widać, że nie wszystkie e-sklepy były przygotowane na tak dużą pulę klientów jednocześnie i wiele z nich oferuje obecnie odległe, przekraczające miesiąc, terminy dostawy. Jak wynika z naszych danych, w marcu liczba realnych użytkowników niektórych e-sklepów oferujących żywność zwiększyła się ponad dwukrotnie w stosunku do lutego. Odnotowujemy też na rynku grupę nowych graczy, którzy idealnie wyczuli moment na uruchomienie e-biznesu z produktami spożywczymi. Dla dużych podmiotów otwarcie e-sklepu jest przedsięwzięciem długotrwałym, niemniej jednak już dziś słyszy się o planowanych współpracach pomiędzy największymi marketami a platformami pośredniczącymi w dostawie - dodaje Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius Polska.


  • Redakcja 2020-04-06 12:29:35

    To sklep internetowy Rossmanna

  • gdzie jest korekta tekstu 2020-04-06 12:19:57

    Co to jest za sieć Rossnet?

  • kali 2020-04-03 14:50:41

    jestem zwolennikiem e-comerce ale teraz powstał problem,niewydolność spedycji,mam kilka rzeczy kupionych i czekam,na ogół są wydawane z samochodu,bo skrzynki przepełnione,Poczta z Biedronką zrobiła kiepski interes bo teraz kolejki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5725
Ilość aktualnych ofert: 439130

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,19

  • Śr

    1,74

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.