Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czy Taco Bell namiesza na polskim rynku gastronomicznym?

Jakie zmiany czekają polski rynek gastronomiczny w związku z planami wejścia Taco Bell do naszego kraju? Czy wydarzenie to zmieni strategie obecnych gigantów? Przedstawiciele czołowych firm - zapytani przez serwis www.portalspozywczy.pl - na razie unikają komentarzy.
Reklama
Amerykańska sieć barów Taco Bell ogłosiła niedawno, powraca na polski rynek po 22 latach. W 1993 r. Taco Bell próbował już swoich sił na polskim rynku, jednak bez sukcesu. Polacy woleli wtedy ofertę proponowaną przez McDonald's, Pizza Hut i KFC. Wycofanie się z naszego kraju było związane również z kłopotami finansowymi całego koncernu.

Z początkiem 2015 roku sieć Taco Bell ogłosiła zmianę swojej globalnej strategii. Yum! Brands, właściciel brandu chce, aby do 2022 r. sprzedaż osiągnęła wartość 14 mld dolarów. Pomóc ma w tym otwarcie 1,3 tys. nowych lokali, w tym także w Polsce.

Obecnie sieć specjalizuje się w potrawach typu tex-mex ("uproszczone" menu meksykańskie), ale ostro rywalizuje z McDonald's w USA oferując tanie zestawy śniadaniowe. Jest to szczególnie bolesny cios, ponieważ McDonald's od niedawna notuje spadki sprzedaży na rodzimym rynku. W Polsce sieć radzi sobie świetnie (zwiększa sprzedaż i otwiera nowe restauracje), więc przedstawiciele McDonald's Polska nie dają po sobie poznać emocji związanych z planowanym debiutem Taco Bell.

- Zbudowanie silnej, ogólnopolskiej sieci restauracji szybkiej obsługi to zadanie wymagające wieloletnich dużych inwestycji w nieruchomości, w system dostaw, w budowanie świadomości marki. Na razie mamy jedynie ogólną deklarację właścicieli marki Taco Bell o zainteresowaniu rynkiem polskim - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl, Dominik Szulowski, rzecznik prasowy McDonald's Polska.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele AmRest. - Z zasady powstrzymujemy się od komentowania działań konkurencji. Ofertę marek restauracyjnych najlepiej ocenią sami konsumenci - mówi Iwona Sarachman, PR Director CE, Amrest.

Co ciekawe, 22 lata temu to właśnie AmRest rozwijał Taco Bell w naszym kraju - podobnie jak w przypadku innych marek Yum!, czyli KFC i Pizza Hut. Od 2007 roku na rynku co jakiś czas mówi się o ponownym wejściu na rynek tej marki, którą właśnie miałby zarządzać AmRest. Teraz gastronomiczny gigant unika jednoznacznych deklaracji.

- W tym momencie jako spółka giełdowa jesteśmy akurat w tzw. okresie zamkniętym, więc nie udzielamy żadnych informacji natury strategicznej - dodaje Iwona Sarachman.

Taco Bell oferuje siecią 6,5 tys. lokali. Poza USA działa obecnie jedynie 250 restauracji.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.