Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czy wprowadzenie podatku od mięsa to dobry pomysł? Prezes Beyond Meat jest "za"

Wprowadzenie podatku od mięsa mogłoby pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów związanych z jego rosnącą konsumpcją - stwierdził Ethan Brown, założyciel i prezes Beyond Meat.
Reklama

Ethan Brown, założyciel, prezes i dyrektor wykonawczy Beyond Meat, największego producenta roślinnych zamienników mięsa na świecie, został zapytany przez BBC o kwestię "podatku od mięsa".

- Koncepcja tzw. podatków Pigou, tj. opłat nakładanych na czynności generujące negatywne efekty zewnętrzne, jest interesująca. Nie jestem ekonomistą, ale ogólnie tego rodzaju rozwiązania do mnie przemawiają - dodał.

Brown wskazał jednak, że nawet bez wprowadzania rozwiązań w stylu podatku od mięsa konsumenci będą ograniczać jego spożycie.

- Nasze dane pokazują, że 93 proc. kupujących Beyond Burgery wkłada do swojego koszyka także produkty pochodzenia zwierzęcego. To oznacza, że w coraz większym stopniu penetrujemy najszerszy obszar rynku, czyli ludzi, którzy spożywają białko odzwierzęce, ale słysząc informacje na temat zdrowia, klimatu i przemysłowej hodowli zwierząt, postanawiają ograniczyć spożycie mięsa i nabiału - dodał.

Według szefa Beyond Meat trzy kluczowe elementy to smak, konsystencja i koszty. Na razie suma tych składników sprawia, że zamienniki mięsa są droższe niż samo mięso. Brown przekonuje jednak, że z czasem ceny substytutów spadną.

- Wraz ze zwiększaniem skali produkcji, będziemy w stanie sprzedawać nasze produkty po cenach niższych niż klasyczne mięso. Porównując naszą infrastrukturę do firm z branży mięsnej, jesteśmy wciąż bardzo małym graczem, ale to się zmieni - dodał.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.