Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dan Cake: Produkty impulsowe cieszą się relatywnie mniejszym zainteresowaniem

- W ciągu ostatnich kilku tygodni zanotowaliśmy znaczny wzrost zapotrzebowania na chleby tostowe oraz bułeczki mleczne, który przewyższa nasze obecne możliwości produkcyjne - mówi serwisowi portalspozyczy.pl Dawid Podsiadło, Sales Manager Dan Cake Polonia.
Reklama

Jak mówi Dawid Podsiadło, obecna sytuacja wpłynęła zarówno na trendy w sprzedaży określonych grup produktów, jak i na zachowania i wybory konsumentów. Widać to również w portfolio produktów marki Dan Cake. - W ciągu ostatnich kilku tygodni zanotowaliśmy znaczny wzrost zapotrzebowania na chleby tostowe oraz bułeczki mleczne, który przewyższa nasze obecne możliwości produkcyjne. Zauważamy również tendencję, że produkty impulsowe – szybkie przekąski w małych opakowaniach – cieszą się relatywnie mniejszym zainteresowaniem. Spodziewamy się, że taka sytuacja na rynku będzie się utrzymywać - ocenia.

Jego zdaniem, mimo zaistniałej sytuacji konsumenci dokonują wyborów zakupowych w sposób świadomy. Robią większe zakupy, ale rzadziej. Zwracają uwagę na brak konserwantów i oczekują możliwie krótkiego składu. Chętniej decydują się na wybór produktów w opakowaniach standardowych i powiększonych. Istotna jest dla nich również wszechstronność produktu, dająca szeroki wachlarz możliwości jego konsumpcji – przykładem takiego wyrobu są bułeczki mleczne Dan Cake.

- Można zaobserwować zmiany w zachowaniu konsumentów, wynikające z faktu, że rzadziej robimy zakupy. Na ile ten trend będzie długotrwały, zależne jest od tego, ile czasu potrwa walka z koronawirusem. Jeśli obecna sytuacja na rynku będzie się przedłużać, nasza gospodarka z pewnością na tym bardzo mocno ucierpi - spadnie tym samym siła nabywcza Polaków. Wszystkie branże odczują konsekwencje tego stanu rzeczy, w tym również piekarnicza. Jesteśmy jednak w momencie, w którym w dość krótkim czasie możemy się jeszcze podnieść gospodarczo i uniknąć wieloletnich konsekwencji - ocenia Dawid Podsiadło.

Cały wywiad w serwisie portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum