Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Danone na FRSiH: Kategoria produktów roślinnych rośnie o 40 proc., bo konsumenci są bardziej świadomi

41 proc. konsumentów w przedziale 18-25 lat zdecydowało się spróbować produktów roślinnych nie ze względu na smak, ale dlatego, że obawia się o przyszłość planety – mówił Marek Sumiła, dyrektor zarządzający Danone i Żywiec Zdrój w Polsce podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

– Dla nas motorem wzrostu jest nieustanna praca nad jakością wszystkich produktów, a one są związane ze zdrowym żywieniem. Podnoszenie jakości produktów, reformulacje, poprawa opakowań związana z odpowiedzialnością za środowisko jest wychodzenie naprzeciw coraz bardziej wrażliwym na te aspekty konsumentom – mówił Marek Sumiła, dyrektor zarządzający Danone i Żywiec Zdrój w Polsce podczas debaty "Żywność w świecie VUCA: trendy, rynek, prawo" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.

Jak przyznał, kategoria produktów roślinnych rośnie o 40 proc., dlatego, że konsumenci stają się coraz bardziej świadomi. Najbardziej popularny w tej kategorii jest segment napojów roślinnych. Już 38 proc Polaków okazjonalnie je kupuje. Spośród młodszej części społeczeństwa ten odsetek jest dużo wyższy – 46 proc.

– 41 proc. konsumentów w przedziale 18-25 lat zdecydowało się spróbować produktów roślinnych nie ze względu na smak, ale dlatego, że obawia się o przyszłość planety – przytoczył Marek Sumiła.

Prelegent opowiedział o strategii "One Planet, One Health".

– „One planet, one health” to podejście łączące na równi troskę o wyniki biznesowe z troską o zdrowie ludzi i środowisko naturalne – podkreślił.

– W czasach szczególnej zmienności z jednej strony musimy odpowiadać na pojawiające się trendy, a z drugiej strony aktywnie współkreować rzeczy dobre dla naszych konsumentów i naszej planety – tłumaczył dyrektor zarządzający Danone i Żywiec Zdrój.

Marek Sumiła przedstawił przykłady takiej działalności:

– Razem z rolnikami procujemy nad tym, żeby efektywnie wykorzystać zasoby. Zachęcamy rolników do przejścia na rolnictwo regeneratywne, takie, które w największym stopniu wykorzystuje w ciągu cyklicznym zasoby naszej planty. Pracujemy nad tym, żeby w ciągu produkcji żywności: od jej zaprojektowania do powstawania odpadów i powtórnego wykorzystania surowców opakowań, tak aby zminimalizować straty. Półprodukty przekazujemy np. rolnikom. Minimalizujemy straty w procesie logistycznym. Przygotowujemy opakowania w taki sposób, żeby były bardzo proste. Innym przykładem jest przekazywanie żywności bankom żywności czy Too Good to Go, przejście od „spożyć do” do „najlepiej spożyć przed”, redukcja plastiku. Dajemy szansę ograniczania strat żywności – wymieniał.

– Konsumenci mają dosyć deklaracji. Trzeba przejść od deklaracji do czynów. Tymi czynami powinniśmy wyprzedzać to, co może się wydarzyć – mówił.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.