Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Danone wprowadza oznaczania wartości odżywczej na produktach


Spółka Danone wprowadza system znakowania żywności Nutri-Score, oparty na naukowej metodzie oceny wartości odżywczej produktów. Za pomocą 5 liter i odpowiadających im kolorów, przekazuje konsumentom ocenę, czy dany produkt powinien być wybierany na co dzień, czy okazjonalnie.
Reklama

Nutri-Score  nie jest on oceną poszczególnych składników, ale całościową interpretacją wartości odżywczej produktu. W ocenie Nutri-Score uwzględnione są zarówno składniki, które należy w diecie ograniczać (zawartość cukrów, tłuszczów nasyconych i sodu pochodzącego z soli oraz wartość energetyczna), jak i składniki korzystne, których spożycie należy promować (zawartość błonnika, białka, owoców, warzyw i orzechów).
Nutri-Score został opracowany w 2005 roku przez zespół badawczy z brytyjskiego Oxford University
i zatwierdzony w 2007 r. przez Brytyjską Agencję ds. Standardów Żywności (Food Standards Agency, FSA).
W Polsce oznaczenia Nutri-Score znajdują się już na opakowaniach kilku limitowanych wersji produktów Danone. Od sierpnia br. są widoczne na wybranych wariantach Activia i Actimel, a od września do końca roku w całym portfolio marki Danonki.

- Nasze produkty mają oznaczenie od A do D - to pokazuje, że w portfolio mamy produkty, które powinny stanowić podstawę diety, jak również produkty z kategorii tzw. „przyjemnościowej”. – mówi Marek Sumiła, dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie w Danone.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum