PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Dave Lewis: Będziemy kontynuować transformację Tesco w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2020 09:26

Dave Lewis: Będziemy kontynuować transformację Tesco w Polsce fot. materiały prasowe

Cieszę się z postępów, które robimy. Będziemy kontynuować tę transformację. Jesteśmy w połowie drogi do miejsca, w którym chcieliśmy być, szczególnie pod względem tego, co chcemy osiągnąć w Polsce - powiedział szef Tesco, Dave Lewis, opisując sytuację sieci w naszym kraju.

- W Europie Środkowej nasz zespół pracuje nad znaczącym programem transformacji Tesco. Powoduje to pewne zakłócenia naszego biznesu, szczególnie w przypadku Polski. W tym rejonie zdecydowaliśmy się na przejście na model dwuwymiarowy. Co to oznacza? Zmniejszyliśmy o połowę powierzchnię naszych największych sklepów, a w kompaktowych hipermarketach zmniejszyliśmy asortyment z 40 tys. do nieco ponad 10 tys. SKU. Z wyłączeniem Polski sprzedaż w tym rejonie spadła o 3,7% w ciągu 19 tygodni; 3% tego wpływu wynika z kombinacji zamknięć placówek czy ograniczenia asortymentu - mówił szef Tesco Dave Lewis, podczas rozmowy z inwestorami.

- Zawsze trudno jest dokładnie przewidzieć, jak zareaguje firma, gdy wprowadza się tak znaczące zmiany. Ale cieszę się z postępów, które robimy. Będziemy kontynuować tę transformację. Jesteśmy w połowie drogi do miejsca, w którym chcieliśmy być, szczególnie pod względem tego, co chcemy osiągnąć w Polsce - dodał Dave Lewis.

Sprzedaż Tesco w Europie Centralnej w trzecim kwartale roku obrotowego (okres 13 tygodni zakończonych 23 listopada 2019 r.) spadła o 11 proc. LfL i o 14,2 proc. przy stałych kursach wymiany walut. W okresie świąt Bożego Narodzenia (okres 6 tygodni zakończonych 4 stycznia 2020 r.) Tesco zanotowało w Europie Centralnej spadek sprzedaży LfL o 9,1 proc. Przy stałych kursach wymiany walut, sprzedaż obniżyła się o 12,8 proc.

Cała Grupa Tesco zanotowała przychody w wysokości 21,03 mld funtów, co oznacza spadek sprzedaży LfL o 0,9 proc. w ciągu 19 tygodni. Sprzedaż grupy przy stałych kursach walut spadła o 1,5 proc.

Przypomnijmy, Tesco zapowiadało, że polski biznes, który jeszcze dwa lata temu generował rocznie ponad 10,5 mld zł obrotów, ma docelowo być pod względem sprzedażowym o połowę mniejszy — ale jednocześnie ma przestać przynosić straty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • GG99 2020-01-13 14:42:07

    Czyli rozwój przez likwidację...

  • manager 2020-01-10 14:34:09

    co to znaczy "Jesteśmy w połowie drogi do miejsca, w którym chcieliśmy być"? Tak mówi Prezez Firmy, która do niedawna miała ambicje być liderem w Polsce!!!

    Upadek zaczeliśmy ogladać w 2012 roku, żal

  • Czytelnik 2020-01-10 11:34:26

    Żadne lanie wody nie pomoże. Sam uciekasz z tonącego statku...

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.