Dawtona inwestuje w technologie i analizę danych

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2020 17:58

Dawtona inwestuje w technologie i analizę danych

Format nowoczesny, w tym dyskonty poradziły sobie znacznie lepiej w sytuacji lockdown’u, niż sklepy tradycyjne. Oczywiście wiele zależało oczywiście od regionu Polski, tego czy sklep zlokalizowany jest w mieście, czy w mniejszej miejscowości lub od samego otoczenia konkurencyjnego. W sytuacji niepewności zamówienia ze strony klientów wzrosły lawinowo. Kupowano wiele i szybko. Jednak po tym lawinowym szturmie na sklepowe półki już po kilku tygodniach nastąpił odpływ konsumentów ze sklepów. Głównie tradycyjnych i części hipermarketów. - mówi Marek Bąk, dyrektor handlowym Dawtony.

Per saldo dla rynku jest to niekorzystne, bo koszty funkcjonowania każdego kanału trzeba ponieść, a długookresowo towaru przecież się więcej nie sprzedało. Te wzrosty w niektórych sektorach FMCG zamieniły w stały zapas „na czarną godzinę”. Ile byśmy nie kupowali, to i tak nie jesteśmy przecież w stanie skonsumować produktów w takich ilościach, jakby mogło to wynikać patrząc wyłącznie na dane sprzedażowe. 

W okresie boomu zakupowego biliśmy wszelkie rekordy sprzedaży. Jako jeden z liderów branżowych odczuliśmy jednak i te przykre następstwa. Nie z naszej winy nie byliśmy w stanie zrealizować dostaw wszystkich produktów w stu procentach i zawsze na czas.

W tym roku spodziewamy się lepszych wyników niż w roku ubiegłym. Co roku notujemy 2-cyfrowe wzrosty w różnych kategoriach i to nie ulega zmianie. I choć dziś, po zakupowym szaleństwie, widać nasycenie rynku i konieczność pozbycia się przez rynek potężnych zapasów, jesteśmy pewni, że cele zrealizujemy. 

W naszym segmencie rynku gorzej sprzedają się tzw. kategorie impulsowe, jak soki czy musy owocowe. Konsumenci zmniejszyli zakup tego typu produktów, bo… nie chodzą do szkoły czy na uczelnie, a biura do dziś pracują w większości zdalnie. Z tych samych powodów rodzice nie kupują dzieciom produktów na drugie śniadanie do szkoły. Spadek sprzedaży jest więc naturalną konsekwencją. 

W najbliższych miesiącach zapewne przeformatujemy model pracy części zespołów, ale bez dwóch zdań będziemy rozwijać nie tylko nasze portfolio, ale także siły sprzedaży. Długofalowo zdecydowanie będziemy zwiększać zaangażowanie w technologie. Podjęliśmy decyzję o transformacji cyfrowej w dziale sprzedaży poprzez wdrożenie systemu Emigo CRM/SFA polskiej firmy Sagra Technology, będącej strategicznym partnerem Microsoft. Rozszerzając współpracę, kończymy wdrożenie systemu business intelligence oraz platformy integrującej systemy naszych dystrybutorów. Mamy duże oczekiwania co do tego projektu. Liczymy na to, że inwestycja pozwoli nam szczegółowo analizować dane z sieci dystrybucji od zamówień poprzez stany magazynowe a na sprzedaży kończąc.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6221
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.