PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Daymakerindex 2018: Sklep nie może być nudny jeśli chce przetrwać

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2018 09:52

Daymakerindex 2018: Sklep nie może być nudny jeśli chce przetrwać Fot. Shutterstock.com

Coroczne badanie Daymakerindex (DMI) oceniające poziom obsługi w sektorze handlu detalicznego przeprowadzono w Polsce już po raz 8. W tym roku przebadano 18 branż sprzedaży detalicznej, 130 sieci handlowych, łącznie 750 sklepów. Całkowity wynik badania DMI w Polsce wyniósł 72 proc. i jest o 1 proc. niższy niż w ubiegłym roku (73 proc.) choć wyższy niż 2 lata temu - 71,1 proc. w 2016. W ciągu pięciu lat podniósł się o 5 proc.

Najlepszy wynik ze wszystkich przebadanych sieci w Polsce osiągnęła marka Giacomo Conti (98,3%), zwycięzca główny Daymakerindex 2018. Zaraz po nim uplasowały się marki Vision Express (98,2%) i Kazar (96,3%). Wśród przebadanych 18 branż najlepszą obsługę klienta mogą poszczycić się perfumerie (89 %), za nimi kolejno są drogerie (88,4 %) i sklepy z modą męską (88,3%). 

To co może niepokoić, to fakt, że niektóre aspekty uległy nieznacznej tylko zmianie. Utrzymywanie się na podobnym, dalekim od ideału poziomie, niestety nie wróży najlepiej. Wnętrze sklepu oraz jakość obsługi klienta są kluczowe, to wielki potencjał do wykorzystania. Nudne, nie dostarczające ciekawych doświadczeń placówki zostaną zastąpione przez profesjonalne, spełniające oczekiwania klientów sklepy internetowe – mówi Sofia Valentin, Sales Director, Daymaker. Ponieważ dużo mówi się też o handlu wielokanałowym i wiele sieci uważa, że oba kanały – stacjonarny i internetowy – są potrzebne, pora zacząć́ wyjaśniać́ pracownikom, jak mogą się one wzajemnie wspierać i jak dobrą okazją do tworzenia pozytywnego customer experience jest właśnie osobisty odbiór w sklepie zamówienia internetowego. Jeśli usługa „click & collect” ma się sprowadzać jedynie do wydania paczki, to sieci powinny z niej zrezygnować - dodaje.



W latach poprzednich, Daymaker bił na alarm, że w sklepach zbyt rzadko zauważa się i wita klienta. Jak pokazują bowiem wyniki DMI, powitanie ma pozytywny wpływ na dalszy proces zakupowy – dzięki nawiązaniu pierwszego kontaktu o wiele łatwiej budować jest pozytywne relacje.

DMI wskazuje na kilka branż, które wprowadzają zmiany w tym zakresie, np. branża dziecięca podniosła poziom obsługi klienta w zakresie powitania o 22%, branża księgarska - o 20%, podobnie jak branża meblarska.



Powitanie to podstawa. Warto jednak zwrócić uwagę na kolejny problem: niewielu sprzedawców towarzyszy klientowi od początku do końca wizyty w sklepie. Zaledwie 22% z nich oferuje sprzedaż dodatkową, a 18% pomaga klientowi w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie.

Personel sklepu wprawdzie mówi „dzień dobry”, natomiast później, jeśli klient sam nie wykaże inicjatywy, sprzedawcy są często pasywni i nie wykonują kolejnych kroków – stwierdza Åsa Parsmo, Head of Account Management Nordic, Daymaker, która ma wieloletnie doświadczenie w handlu detalicznym, zarówno jako kierownik sklepu, jak i jako trener specjalizujący się w sprzedaży. Szczególnie niepokojące jest to, że klienci coraz częściej sami wykonują większą część pracy sprzedawcy. Dlaczego więc nie mają wybrać zakupów przez Internet? – dodaje Parsmo.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • e 2018-04-05 20:11:29

    Giacomo i ich chińskie szmaty, wiadomo, że sprzedawca musi być hiper mega wytresowany by ten szajs sprzedac

  • Pełna podziwu 2018-03-27 16:16:07

    Gratulacje dla całego teamu Giacomo. Stworzenie sympatycznej atmosfery nie jest łatwe także ciężka praca menagera i szefa zaowocowała. Jest coraz mniej sklepów w których poświęca się dużą uwagę klientowi także jeszcze raz gratulacje zgranej załogi.

    Pozdrawiam :)

  • Dumna 2018-03-27 09:26:38

    Na szczęście nikt w Giacomo Conti nikogo na siłę nie trzyma 😊 w sumie najlepiej byłoby sie położyć niech sie klient sam obsłuży... Poziom nie zadowolenia ludzi w tym kraju ze wszystkiego jest powalająca, a jak sie nie chce podchodzić do klienta to zawsze można ulice zamiatać tylko tam tez pewnie śmieci, liście jakies takie złośliwe... Giacomo Gratulacje ❤️

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,40

  • Śr

    3,59

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7972
Ilość aktualnych ofert: 460809

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.