PARTNER PORTALU

Decyzja o ponownym lockdown'ie może być prawdziwym knockout'em

Autor: pr, dlahandlu.pl 5 listopada 2020 11:42

Handel mocno dziś waży w PKB. Tak znaczące jego ograniczenie, zwłaszcza przed sezonem świątecznym, będzie miało ogromny wpływ na obecną sytuację gospodarczą, a w konsekwencji także na to, jak szybko wyjdziemy z kryzysu ekonomicznego. Konsumpcja potrzebuje dziś bodźców, nie hamulców - komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca w Gemini Holding.

Decyzja o lockdownie centrów handlowych jest przedwczesna i nieuzasadniona, takie głosy płyną dziś rynku z retail. Obecną sytuację komentuje Annę Malcharek, dyrektora zarządzającego w Gemini Holding, właściciela trzech centrów Gemini Park.

Jak oceniacie państwo wczorajszą decyzję o wprowadzeniu lockdown'u w cen trach handlowych?

Anna Malcharek: Zarówno dla wynajmujących, borykających się z konsekwencjami pierwszego lockdown'u, jak i dla wielu najemców, którzy próbują wychodzić z kryzysu. To potężny cios w cały rynek centrów handlowych, który jest mocno nadwyrężony wiosennym lockdown'em i ostatnimi ograniczeniami. To radykalny i przedwczesny krok. Niestety tak znaczące ograniczenie zostaje dziś wprowadzone pomimo apeli o dialog i konsultacje, jakie płynęły ze strony ekonomistów i samej branży. Pominięto także najważniejszy aspekt, który podkreślaliśmy nieustannie w próbach komunikacji z rządem. Centra handlowe od wielu tygodni są doskonale przygotowane do bezpiecznej obsługi klientów.

Jakie mogą być skutki tej decyzji?

Anna Malcharek: Katastrofalne. Przede wszystkim tytaniczna praca najemców i wynajmujących nad odbudowaniem obrotów i footfall'u, jaką włożono w ostatnich miesiącach, dziś idzie na marne. Jak pokazują dane PRCH, już wcześniejsze ograniczenia spowodowały w galeriach odpływ blisko 40 proc. klientów, lockdown przyniesie prawdziwe tąpnięcie. Oznacza to, że ze skutkami koronakryzysu będziemy musieli zmagać się długofalowo i to w wielu wymiarach. Poważnie zagrożony jest rynek pracy, jaki tworzą centra handlowe, zwłaszcza w takich segmentach jak gastronomia, fitness czy rozrywka, ale także usług i mody. Zagrożone są także miejsca prace tworzone przez samych właścicieli galerii oraz miejsca pracy w firmach, z którymi centra handlowe współpracują. Jeśli ograniczenia będą się utrzymywać przez dłuższy czas, pracę mogą stracić tysiące ludzi, także na niewielkich, lokalnych rynkach pracy. Ten aspekt rządzący powinni też brać pod uwagę. Konieczne jest także szersze spojrzenie. Handel mocno dziś waży w PKB. Tak znaczące jego ograniczenie, zwłaszcza przed sezonem świątecznym, będzie miało ogromny wpływ na obecną sytuację gospodarczą, a w konsekwencji także na to, jak szybko wyjdziemy z kryzysu ekonomicznego. Konsumpcja potrzebuje dziś bodźców, nie hamulców. Straty spowodowane tą decyzją, są dziś trudne do oszacowania.


  • Nick 2020-11-05 12:51:54

    Ludzie, po co te apostrofy w odmianach słów lockdown i knockout? Sprawdźcie zasady używania apostrofów. To jak z interpunkcją. Stawia się je tam, gdzie określają to zasady języka, a nie dlatego, że obce słowo.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9600

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,98

  • Śr

    9,15

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.