PARTNER PORTALU

Deli2.pl z nietypowym pomysłem na reklamę. E-delikatesy przepraszają Lidla

Autor: wirtualnemedia.pl/dlahandlu.pl 19 marca 2021 10:04

Deli2.pl z nietypowym pomysłem na reklamę. E-delikatesy przepraszają Lidla E-sklep Deli2.pl autorem hasła: Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia, fot. materiały prasowe TI

"Sorry Lidl…” - deklaruje sklep internetowy Deli2.pl na nowym billboardzie i na piśmie do Lidl Polska przeprasza za reklamy z hasłem „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia”. Plakat jest tylko na jednym nośniku, bo zamieszczenia go odmówiły AMS, Clear Channel Poland i Headz Marketing Partner - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.

Billboard z hasłem „Sorry Lidl…”, tagiem „#zostanwdomu” i dużym logo Deli2.pl jest widoczny tylko na nośniku przy drodze z Piaseczna do Warszawy.

Bartosz Kazimierczuk, prezes Deli2.pl i kontrolującego spółkę funduszu Tower Investments, tłumaczył, że to reakcja na nadużywanie przez Lidla w komunikacji marketingowej informacji, że w jego sklepach w czasie epidemii jest bezpiecznie.

- Pojawiało się tam wiele haseł sugerujących, że Lidl w szczególny sposób dba o zdrowie swoich klientów: „Misja zdrowie”, „Staraj się unikać zatłoczonych miejsc”, „Łączymy siły w walce o zdrowsze i dłuższe życie”, „Podaruj zdrowie swoim najbliższym” - opisał reklamy Lidla. - Nasilanie takiego przekazu, nadużywanie kwestii zdrowotnych było najbardziej jaskrawe właśnie w kampaniach Lidla. Inne sieci handlowe nie miały takich kampanii, więc nie było powodu, żeby w tej kampanii prezentować ich marki - ocenił Kazimierczuk.

Fot. za Twitter
Fot. za Twitter

Wojtek Walczak, strategy director w agencji Plej skomentował dla naszej redakcji działania deli2.pl.
- Ani to ciekawe, ani śmieszne, ani inteligentne. Raczej tanie i żenujące. Czy zwracające uwagę? Na pewno tak, ale przede wszystkim ze względu na to jak bardzo to słaba zagrywka. Pamiętajmy, jak zaczepiasz silniejszego to miej coś w zanadrzu, bo inaczej wystawisz się albo na bycie zignorowanym, albo w najlepszym wypadku na cios zwrotny. W tym wypadku szczerze liczę na przemilczenie tej niesmacznej zaczepki pozdrawiając ego twórców.

Nasz ekspert odniósł się także do zagranicznych "zaczepnych" kampanii, jakie od lat prowadzą Burger King i McDonald's. - Firmy mają długą historię konwersacji mediowej pomiędzy sobą, a konwersacje są zazwyczaj wywoływane przez tych mniejszych czyli Burger Kinga, który jako "challenger" musi taką taktykę stosować, aby być widocznym w zalewie pieniędzy wydawanych na media przez dużo większą konkurencję. Tylko pamiętajmy, że w większości przypadków te rozmowy marek zwracają uwagę branży i samych zainteresowanych. Przeciętny konsument ma zdecydowanie dalszą perspektywę i wybiera to co zaufane, jakościowe i przede wszystkim dostępne. Te rozmowy mają swój urok, bo są zazwyczaj inteligentne i uszczypliwe, ale w żartobliwy sposób - komentuje Wojtek Walczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Adman 2021-03-21 08:40:13

    Co to za ekspert? Kampania na kilka billboardów a wszyscy o tym mówią. Chodziło im o świadomość marki i ją maja za pare groszy. W tym nudnym polskim grajdołku reklamowym wreszcie ktoś się odważył na mocne wejście.

  • Dariusz Marzec 2021-03-19 18:08:59

    Kolejny artykuł sponsorowany przez sieć dyskontową. To szczególne dbanie Lidla o higienę i bezpieczeństwo to jest jakaś kpina. Zatłoczony sklep z brakiem dezynfekcji ekranów w kasach samoobsługowych, pieczywo w otwartych boxach, jednorazowe pseudodezynfekowanie koszy zakupowych na koniec dnia. A Pan Wojtek Walczak nie jest osobą postronną, więc nie powinien zabierać głosu w tej sprawie.

  • amman 2021-03-19 15:25:25

    słabe na maksa

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8695
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.