Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Delikatesy z ekożywnością. Mniej sklepów, gorsze wyniki

I kwartał 2022 zakończył się dla Organic Farma Zdrowia sprzedażą 13,2 mln zł, co oznacza spadek o 0,4 proc. r/r na bazie LfL. Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 26,3 mln w stosunku do 26,9 mln zł rok wcześniej, co oznacza spadek o 2,3 proc.
Reklama

I kwartał br., spółka zakończyła poziomem sprzedaży 13,2 mln zł co oznacza
spadek o 9,6%, ale na bazie LfL sprzedaż była niższa o 0,4% (firma zamknęła w tym czasie 5 trwale nierentownych sklepów). Spółka dystrybucyjna Eko-wital zakończyła kwartał sprzedażą 17,73 mln zł co oznacza wzrost o 1,5%, a cała Grupa odnotowała 26,3 mln zł sprzedaży co oznacza 2,3% spadku r/r.

Organic Farma Zdrowia: Zamiast straty - zysk

- Od IV kwartału 2021 roku, zarządy spółek Grupy realizowały z pełną determinacją szeroko zakrojony plan restrukturyzacyjny, dzięki czemu – mimo mniejszej sprzedaży w I kwartale br. niż zaplanowano – udało się znacząco poprawić wyniki i Grupa zakończyła kwartał zyskiem EBITDA w kwocie 26 tys. zł oraz zyskiem netto w kwocie 63 tys. zł w stosunku do straty EBITDA 136 tys. zł i straty netto 653 tys. zł rok wcześniej - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy. 

Wyniki sukcesem biorąc pod uwagę okoliczności 

- W świetle niespotykanie dużej kumuluacji samych negatywnych czynników zewnętrznych w I kwartale br. (zachorowania na Covid w styczniu i lutym w ramach 5 fali pandemii; ogromny wzrost kosztów pracy, energii, paliw, transportu, usług obcych, surowców, produktów i opakowań; kłopoty z dostawami surowców i produktów w związku z przerwanymi światowymi łańcuchami dostaw; inflacji sięgającej 11%; gwałtownego osłabienia złotówki; frustracji związanej z błędami nowych ustaw podatkowo-finansowych i wreszcie wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej 24 lutego), zarząd uznaje osiągniętą sprzedaż i wyniki za duży sukces - podano.

Organic Farma Zdrowia - wzrost w kwietniu

W kwietniu br. sprzedaż obu spółek i Grupy wzrosła równo o 11%, a sprzedaż Organic Farma Zdrowia na bazie LfL wzrosła o 16,2% co w połączeniu z działaniami restrukturyzacyjnymi, pozwoli wypracować dalszy wzrost rentowności w kolejnych okresach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum