Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Delko notuje wzrost zysku o 45 proc. Chce zatrudniać menadżerów i rozwijać hurt

Grupa Delko w I półroczu 2020 roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego:
zwiększyła sprzedaż + 15,2%, która wyniosła ponad 420,5 mln zł, zwiększyła zysk netto +45,3%, który wyniósł ponad 10,3 mln zł i zwiększyła EBITDA +25,7%, która wyniosła ponad 18,5 mln zł.
Reklama

Wzrosty wyników dotyczyły zarówno dywizji zajmującej się sprzedażą w sklepach detalicznych – zarówno spożywczych, jak i chemiczno – kosmetycznych, jak i dywizji, zajmującej się sprzedażą artykułów chemicznych, higienicznych i kosmetycznych. Mimo wzrostu cen u producentów na niektóre produkty, Grupa utrzymywała stosowane % marże na dotychczasowym poziomie.

Spółki Grupy w I półroczu 2020 roku odprowadziły do Skarbu Państwa 2.846 tys. zł z tytułu podatku dochodowego, 6.702 tys. zł z tytułu VAT oraz 7.934 tys. zł tytułem składek na ubezpieczenia społeczne pracodawcy (ZUS).
Grupa obecnie składa się z 14 spółek zależnych i 2 współzależne, z których 7 prowadzi działalność w zakresie handlu detalicznego lub spożywczego i 9 zajmuje się działalnością w zakresie dystrybucji hurtowej środków chemii gospodarczej, artykułów higienicznych i kosmetyków.

Działalność detaliczna Delko – to obecnie 66 własnych sklepów ogólnospożywczych w spółkach zależnych i 7 w spółce współzależnej, 9 własnych sklepów drogeryjnych, 8 hale Cash & Cary (markety) drogeryjne, 340 sklepów franczyzowych o profilu ogólnospożywczym i 454 o profilu chemiczno - przemysłowym.
W sektorze dystrybucji hurtowej posiada 15 magazynów hurtowych, ponad 120 przedstawicieli handlowych i obsługuje około 20.000 sklepów w całej Polsce za wyjątkiem Górnego Śląska, Pomorza oraz Lubelszczyzny – gdzie Grupa dopiero planuje rozwinąć działalność.
W I półroczu udział sprzedaży detalicznej w sklepach własnych Grupy stanowił ponad 26% sprzedaży. 
W drugim półroczu 2020 roku i na rok 2021 zarząd Grupy planuje:
- dalszą konsolidację rynku detalicznego i hurtowego, a w konsekwencji wzrost % udziałów rynkowych,
- otwarcia nowych sklepów,
- inwestycje w obszar IT i e-commerce,
- automatyzację i poprawę wydajności,
- wzrost zatrudnienia kadry kierowniczej w spółkach i Centrali Grup.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum