Deloitte: 21 proc. dochodu Polacy wydają na jedzenie i napoje

Autor: portalspozywczy.pl 2 marca 2011 13:01

Deloitte: 21 proc. dochodu Polacy wydają na jedzenie i napoje

W 2009 r. udział wydatków na jedzenie i napoje bezalkoholowe w dochodzie rozporządzalnym Polaków wynosi 21 proc., podczas gdy w krajach Europy Zachodniej udział ten wynosi 9-11 proc. - wynika z badań Deloitte Polska.

W latach 2010-2015 analitycy prognozują średnioroczny wzrost wydatków na usługi gastronomiczne na poziomie 4 proc. W 2006 roku roczne wydatki statystycznego Polaka na ten segment wyniosły 388 zł, podczas gdy w 2010 r. - 471 zł. Prognozy na 2015 rok mówią już o 583 zł.

Przewiduje się, że Polska do 2015 r. zmniejszy dystans w wydatkach na restauracje z obsługą kelnerską w stosunku do Europy Zachodniej - w naszym kraju średnie wydatki per capita będą rosły z dynamiką 6 proc. rocznie, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej - jedynie 1 proc. W 2006 r. roczne wydatki Polaków na restauracje per capita wyniosły 47 euro, w 2010 r. - 47,9 euro (w Europie Zach. - 398,9 euro). Prognoza na 2015 r. mówi o 63,9 euro wydanych na restauracje przez Polaka i 414,7 euro przez obywatela Europy Zach.

Tymczasem - zgodnie z prognozami wydatki Polaków na kawiarnie i bary będą rosły z dynamiką 3 proc. rocznie do 2015 r. W 2006 r. wyniosły one per capita 42,1 euro, w 2010 r. - 44,1 euro (216,9 euro w Europie Zach.), a prognoza na 2015 r. mówi o 52 euro w Polsce oraz 223,1 euro w Europie Zachodniej. Jak - dla porównania dodają analitycy Deloitte - statystyczny Polak kupuje rocznie 3 kg kawy, podczas gdy np. Niemiec - 6 kg, a Szwed - 11 kg.

Jak wynika z badań, 12 proc. Polaków spędza swój wolny czas w restauracjach, pubach czy kawiarniach. Deloitte podaje, że nasi rodacy najchętniej wykorzystują wolne chwile na rozrywkę w domu (31 proc.). Statystyczny Polak poświęca do 5 godzin tygodniowo na rozrywkę poza domem i wydaje na ten cel 50 zł.

Analitcy Deloitte szacują, że rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką (kultura i rekreacja, turystyka, gastronomia) wart był w 2010 r. 54 mld zł w 2010 r., a prognozy na 2015 r. pokazują, że urośnie on do 74 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,32

  • Śr

    5,85

  • Min

    4,00

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.