Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Deloitte: Kryzys wywołany epidemią, może być szansą dla handlu

Kryzys wywołany epidemią może być szansą dla handlu przy wprowadzeniu gruntownej cyfryzacji i elastycznego zarządzania, a także dywersyfikacji działalności, kanałów sprzedaży oraz łańcucha dostaw - ocenił Partner Deloitte Polska Michał Pieprzny.
Reklama

Jak powiedział Pieprzny w rozmowie z PAP, branża dóbr konsumenckich, w tym branża detaliczna jest jednym z tych sektorów, które w bardzo widoczny sposób zostały dotknięte epidemią koronawirusa SARS-CoV-2. "I to na bardzo wielu polach" - wskazał.

Według niego, zagrożeniem dla tego sektora jest brak płynności, brak klientów czy zakłócenia w łańcuchu dostaw. Jak zaznaczył, są trzy główne etapy, które w związku z obecną sytuacją epidemiczną będą przechodzić polskie przedsiębiorstwa z sektora dóbr konsumenckich i handlu.

"Reakcja, czyli podejmowanie decyzji i zapewnienie ciągłości działania, rekonwalescencja - wyciąganie wniosków i powrót z większą siłą oraz rozwój, czyli przygotowanie się do nowej rzeczywistości" - wymienił.

Jak wyjaśnił, ten pierwszy związany jest z szokiem, w którym znalazły się firmy na skutek epidemii. Wiele z nich jest w bardzo trudnej sytuacji z powodu zamkniętych placówek, braku pracowników, zerwanych łańcuchów dostaw i w efekcie drastycznego spadku przychodów. Wskazał, że silni z kryzysu wyjdą jeszcze silniejsi, bo kryzys jest też szansą.

Podkreślił że, w ciągu 2-3 tygodni wiele firm zrobiło milowy skok w cyfryzacji. Rewolucja powszechnego i bezpiecznego dzielenia się wiedzą i informacjami dokonała się niemal samoistnie. "Mechanizmy z trybu zarządzania kryzysowego mogą na stałe zmienić procesy biznesowe" - ocenił.

Według eksperta Deloitte, etap ten powinien trwać około trzy miesiące i prowadzić do kolejnej fazy, czyli rekonwalescencji. Trwała zmiana zachowań konsumenckich, a także brak zaufania między partnerami biznesowymi, którego wynikiem będą skrócone terminy płatności, to niektóre z cech nowej rzeczywistości.

"W kolejnym etapie, czyli rozwoju mówimy o przygotowaniu się na powrót do konsumpcji w nowej rzeczywistości, w długim okresie" - powiedział.

Dodał, że priorytetem powinno być bieżące monitorowanie sytuacji oraz rozpoczęcie poszukiwania możliwości wzrostu biznesu poprzez wdrożenie nowej kultury organizacyjnej w wyniku gruntownej cyfryzacji i elastycznego zarządzania, aktualizację strategii i rozwój biznesu, zarówno organicznego jak i nieorganicznego oraz dywersyfikację działalności, kanałów sprzedaży i łańcucha dostaw.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.