PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Deloitte na EEC 2018: Handel to już nie specyfika branży czy kategorii, ale pewna umiejętność

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2018 11:09

Deloitte na EEC 2018: Handel to już nie specyfika branży czy kategorii, ale pewna umiejętność Na zdj. Olgierd Cygan, partner, lider, Deloitte Digital CE Fot. PTWP

Wciąż 90 proc. sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach tradycyjnych, ale walka o kanały cyfrowe przybiera na sile. Co czeka handel detaliczny w przyszłości? – Konkurencja jest bardzo duża, bo ciągle pojawiają się technologiczne nowinki. Detaliści nie mają łatwo – nie ma bowiem utartych schematów i jednoznacznych wzorców, tzw. benchmarków, do których można się odnieść i które bezwzględnie zadziałają. Digital jest hiperkonkurencyjny, a każdy z graczy szuka rozwiązań, które będą najlepiej do niego dopasowane – mówił Olgierd Cygan, partner, lider, Deloitte Digital CE podczas debaty ,,Zarządzanie informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

W kanale online walka o klienta jest niezwykle widoczna. – Mamy m.in. fenomen Instagrama, gdzie influencerzy niemal natychmiast dyktują trendy. To właśnie w cyfrowym kanale dokona się rewolucja i walka o przyszłość handlu. Najszybciej rosnące na świecie spółki to firmy z sektora e-commerce. Retail dzisiaj to już nie specyfika branży czy kategorii, ale pewna umiejętność. Klienci chcą coś kupić, a retail, także poprzez digital, umożliwia sprzedaż. Ci, którzy zostali w tyle, nie mogą przespać kolejnej rewolucji – mówił Olgierd Cygan.

Przedstawiciel Deloitte zaznaczył, że dzisiejszy świat jest zdigitalizowany, a cyfrowe rozwiązania wkraczają coraz śmielej także do handlu tradycyjnego. – Mamy showroomy, concept story, wszyscy tworzą eksperymentalne placówki – fizycznie uzbrojone w elektronikę. Rodzi się zasadnicze pytanie o rolę i funkcję tradycyjnego handlu w przyszłości. Doświadczenia klienta są kluczowe, co oznacza, że potrzeby konsumenta będą najważniejsze. Wielu graczy zostało ukaranych nie za to, że nie podążyli za technologią, ale za to, że zlekceważyli oczekiwania konsumentów – uważa Olgierd Cygan.

Z badań Deloitte wynika, że klienci omnikanałowi wydają ponad dwa razy więcej pieniędzy niż kupujący wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Co wpływa na takie zachowania? – Wygoda takich zakupów, odpowiedź na rosnące potrzeby kupujących oraz czynniki motywujące np. darmowa dostawa, mniej barier zakupowych (np. zaawansowane metody płatności), personalizacja oferty – mówił Olgierd Cygan.

Zdaniem przedstawiciela Deloitte, tradycyjne sklepy będą nadal istnieć, ale technologia będzie odgrywała coraz większą rolę nie tylko w ich relacjach z klientami, ale zarządzaniu całą firmą. – Detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie. Na każdym etapie procesu sprzedaży, a więc także jeśli chodzi o kwestie związane z logistyką, zwrotami, marketingiem czy ceną – wszystko musi zadziałać perfekcyjnie – podsumowuje Olgierd Cygan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.