Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Digitalizacja i cyfryzacja

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Deloitte: Sprzedawcy powinni rozwijać różne kanały zakupowe, smartfony przyszłością branży

Przedstawiciele branży detalicznej na świecie w nadchodzącym roku powinni skoncentrować się na rozwijaniu przemyślanych, wielokanałowych strategii sprzedaży - uważają eksperci Deloitte.
Reklama
Łączna sprzedaż 250 największych sieci handlowych na świecie osiągnęła poziom 3,94 biliona dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do ubiegłego roku finansowego.

Według raportu "Global Powers of Retailing 2012" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte tempo globalizacji w branży detalicznej przyspieszyło - 40 sieci handlowych przeprowadziło 88 wejść na nowe rynki, w sumie w 57 krajach. Wzrosła także rentowność spółek - w roku 2010 sumaryczny zysk netto wzrósł do poziomu 3,8 proc. przychodów, podczas kiedy w roku 2009 wyniósł 3,1 proc.

Dominującym trendem w branży detalicznej nadal będzie globalizacja, związana między innymi ze zdobywaniem nowych rynków w Azji i Ameryce Południowej. Aby odnieść sukces na rynkach wschodzących sprzedawcy muszą dopasować do nich swój model działania i ofertę produktową. Powinni oddać więcej władzy w ręce menedżerów zarządzających regionami i poszczególnymi sklepami, tym samym umożliwiając im lepsze zrozumienie potrzeb lokalnych konsumentów.

Kluczowym czynnikiem sukcesu dla detalistów będzie umiejętność wykorzystania potencjału urządzeń mobilnych do dostarczania konsumentom jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami. Na pewno jest jeszcze wiele do zrobienia w zakresie wprowadzania nowych rozwiązań przygotowujących klientów do zakupów. Wielu przedstawicieli branży detalicznej angażuje się w takie działania jednak bez jasnej strategii - zaledwie garstce udało się zaoferować swoim klientom prawdziwie satysfakcjonujące doświadczenie oparte na wielokanałowości.

Eksperci Deloitte podkreślają coraz większe znaczenie smarfonów, stających się preferowaną platformą technologiczną wśród konsumentów, również w kontekście procesów zakupowych. - Użytkownicy urządzeń mobilnych to już nie tylko miłośnicy najnowocześniejszych rozwiązań. Są wśród nich przedstawiciele wielu różnych segmentów konsumenckich reprezentujących ogólne i tradycyjne nurty społeczne. Wyścig w stworzeniu najpopularniejszej aplikacji na telefon komórkowy już trwa. Jednak przedstawiciele branży powinni pamiętać o zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom- złamanie zasad dotyczących prywatności może zepsuć reputację i negatywnie wpłynąć na wprowadzanie dalszych rozwiązań mobilnych. Należy również pamiętać, że lepszy jest brak aplikacji niż złe doświadczenia klienta związane z jej używaniem - mówi Dariusz Nachyła, partner Deloitte odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej.

Wraz z wzrostem liczby nowych kanałów używanych przez sprzedawców z branży detalicznej do interakcji z odbiorcami, od punktu sprzedaży, poprzez aplikacje mobilne do portali społecznościowych, rośnie ilość gromadzonych danych dotyczących konsumentów i ich nawyków robienia zakupów. Znalezienie sposobu na analizę dostępnych informacji, która odpowie na pytanie, czego konsumenci naprawdę chcą i potrzebują, nadal pozostanie wyzwaniem dla branży detalicznej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.