Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Deloitte: Supermarkety i dyskonty upodabniają się do siebie

Sklepy dyskontowe i supermarkety mogą istnieć nawet w bliskiej odległości. Formaty te różnią się między sobą asortymentem, dlatego klienci będą przychodzić do każdego ze sklepu po inną część koszyka zakupów - uważa Krzysztof Rudnik, wicedyrektor w dziale fuzji i przejęć firmy Deloitte.
Reklama

Przyznaje on, że widoczna jest konkurencja pomiędzy sklepami dyskontowymi i supermarketami. - Taka walka rzeczywiście trwa. W ściśle zabudowanych osiedlach pewnie wygrają supermarkety, natomiast im dalej od centrum, tym wynik może przechylać się na korzyść dyskontów - mówi Krzysztof Rudnik w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jednak, jak uważa, jeden i drugi format mogą koegzystować w bliskiej odległości. - Można założyć że i tu i tu będą przychodzili ludzie. Siłą supermarketu jest to, że jest blisko i ma większy wybór produktów. Jednakże, konsumenci mogą zacząć kompletować część koszyka zakupów w Biedronce czy Lidlu a część w osiedlowym supermarkecie jeśli będą w bliskiej odległości - mówi ekspert.

I dodaje, że w tej sytuacji supermarkety będą musiały trzymać niskie ceny przynajmniej na te produkty, które pokrywają się z dyskontami, co ma pozytywny efekt dla konsumentów.

Krzysztof Rudnik zgadza się z opinią, że oba formaty zbliżają się do siebie. - Jeśli porówna się, co było w dyskoncie 5 lat temu i teraz, to widać, że już teraz w większości dyskontów oprócz private labels można zawsze kupić lidera półkowego - mówi. Zaznacza przy tym, że oba formaty nadal bardzo się różnią.

więcej http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/wicedyrektor-deloitte-supermarkety-i-dyskonty-moga-koegzystowac-w-bliskiej-odleglosci,64041.html

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.