PARTNER PORTALU

Eurocash na rozdrożu wyboru strategii: detal, hurt czy e-commerce?

Autor: Paulina Bełżecka 28 kwietnia 2021 21:47

Eurocash na rozdrożu wyboru strategii: detal, hurt czy e-commerce? Na koniec 2020 r. sieć handlu detalicznego Grupy Eurocash obejmowała 1 573 małe supermarkety (967 franczyzowych oraz 606 własnych), w tym 1 545 działających pod marką Delikatesy Centrum. Fot. materiały prasowe

Na początku kwietnia Eurocash poinformował, że podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju grupy. Komunikat spółki rozpalił wyobraźnię całego rynku, zaczęto zastanawiać się, czy największy operator hurtowy i jeden z głównych detalistów w Polsce szuka inwestora? A może chodzi o wybór najkorzystniejszej drogi rozwoju i postawienie na jeden z filarów działalności? I co nim może być: hurt, detal czy e-commerce?

Przypomnijmy, o decyzji Eurocash dowiedzieliśmy się 2 kwietnia. Spółka już 29 stycznia 2021 r. podpisała umowę z doradcą strategicznym, a następnie zaangażowała do procesu doradców finansowych i komercyjnych. W ramach przeglądu, spółka zamierza przeanalizować scenariusze obejmujące m. in. ewentualne pozyskanie nowych inwestorów dla spółki lub wybranych segmentów jej biznesu. Analizowane będą również potencjalne opcje związane z reorganizacją grupy w celu dalszego uporządkowania jej struktury. - Powyższa lista opcji nie jest zamknięta i nie wyklucza uwzględnienia innych, niewymienionych powyżej opcji, jeżeli takie pojawią się w wyniku realizacji przeglądu, nie wyłączając zbycia aktywów – czytamy w komunikacie Eurocash.

Komunikat brzmi zatem dość tajemniczo i nic dziwnego, że wzbudza ciekawość zarówno analityków jak i inwestorów. Czy Eurocash poszukuje inwestora strategicznego?

Za duży, by kupić

Zdaniem analityka Wood&Company Łukasza Wachełko, sprzedaż całej grupy Eurocash jednemu podmiotowi nie wchodzi w grę.

- Myślę, że nie wchodzi w rachubę sprzedaż Eurocashu. Raczej zakładałbym, że celem jest pozyskanie finansowania dla części biznesu. Eurocash w ciągu ostatnich lat rozpoczął dużo projektów. Poza działalnością hurtową, cała reszta idzie im nadal raczej średnio. Pozbycie się części tego „balastu” i skupienie się na biznesie podstawowym mogłoby mieć sens – mówi analityk w rozmowie z dlahandlu.pl.

Podobnego zdania jest Piotr Bogusz z BM mBanku. - Moim zdaniem poszukiwanie inwestora strategicznego może dotyczyć mniejszych biznesów prowadzonych przez Eurocash i raczej nie rozważałbym scenariusza zmiany właściciela spółki. Prowadzony proces powinien pozwolić Eurocash na skupienie się na najbardziej rentownych liniach biznesowych – mówi nam analityk.

Przeciw opcji sprzedaży spółki przemawiają dwa argumenty. 

Całość w Strefie Premium Portalu Spożywczego

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.