Detaliści mają obawy związane z połączeniem Asdy i Sainsbury's

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters 19 czerwca 2018 12:50

Detaliści z Wielkiej Brytanii obawiają się fuzji sieci Asda i Sainsbury's. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) otrzymał wiele uwag od innych sieci, hurtowników, dostawców, przedstawicieli samorządów lokalnych i członków społeczeństwa, którzy sugerują, że fuzja mogłaby ograniczyć konkurencję. CMA zamierza uwzględnić te poglądy w trakcie wydawania decyzji – informuje agencja Reuters.

W zgłoszeniach przesłanych do CMA zwracano uwagę, że zakup sieci Asda przez Sainsbury's mógłby narazić na szwank konkurencję na poziomie krajowym i lokalnym. Ponadto, konsekwencją połączenia może być tzw. „milcząca koordynacja” między tymi dwoma sieciami.

W ubiegłym miesiącu CMA ogłosił wstępne "zaproszenie do składania komentarzy" na temat transakcji nabycia przez Sainsbury's akcji Asdy należącej do Walmarta. Efektem połączenia byłby największy podmiot na rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii, który wyprzedziłby Tesco.

Umowa jest uważnie obserwowana przez rywali i prawników zajmujących się konkurencją, którzy chcą sprawdzić, czy regulator podczas oceny sektora weźmie pod uwagę rolę dyskontów Aldi i Lidl oraz konkurencji internetowej.

W poniedziałek CMA opublikowała streszczenie oświadczeń, które otrzymała od wielu różnych stron, w tym innych sieci detalicznych, hurtowników, dostawców, przedstawicieli samorządów lokalnych i członków społeczeństwa. Urząd oznajmił, że uwzględni te uwagi w procesie wydawania decyzji.

CMA stwierdziła, że ​​szereg zgłoszeń dotyczyło obaw co do wpływu połączenia na szczeblu krajowym – zgłaszający zwracali uwagę, że doprowadziłoby ono do zmniejszenia liczby podmiotów krajowych i mogłoby spowodować wzrost cen, mniejszy wybór i spadek innowacyjności. Inne obawy dotyczyły konkurencji na poziomie lokalnym, na przykład w przypadku obszaru, na którym sklepy Sainsbury's i Asdy położone są blisko siebie. Inne oświadczenia zawierały obawy dotyczące wpływu umowy na dostawców i potencjalnego efektu domina dla konsumentów.

CMA poinformował, że zwracano także uwagę na ryzyko tzw. „milczącej koordynacji” między tymi dwiema markami. Chodzi o rodzaj nieformalnego porozumienia między firmami, które są od siebie zależne, a które dążą do ograniczenia konkurencyjności by zwiększyć swoje zyski.

Sainsbury's i Asda chcą, aby transakcja mogła zostać zakończona w drugiej połowie 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,32

  • Śr

    5,85

  • Min

    4,00

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.