PARTNER PORTALU

Detaliści mają problem z zarządzaniem dostępnością towarów w szczytach sprzedażowych

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2018 09:05

Badanie przeprowadzone przez Sapio Research w imieniu firmy Zetes, wykazało, że traconych jest nawet 35 proc. wydatków, które konsumenci planują w szczycie sezonu handlowego.

Efektywne zarządzanie promocjami to podstawa sukcesu detalistów w szczycie sezonu, jednak badanie wykazało, że aż 40% konsumentów miało problemy z promocją, a 45% z nich w rezultacie zrezygnowało z zakupu produktu. Co więcej, ponad jedna trzecia badanych konsumentów doświadczyła sytuacji, w której nie było już na stanie produktu oferowanego w specjalnej promocji. 

W sytuacji, gdy 62% detalistów przyznaje, że nie dysponuje informacjami o dostępności produktów w czasie rzeczywistym, a 72% nie ma stosownych zdolności do powiadamiania klientów o problemach związanych z realizacją zleceń lub dostawach w okresie największego natężenia handlu powoduje, że klienci są coraz bardziej sfrustrowani i rezygnują z zakupów, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym.

Konsumenci są o 22% bardziej skłonni do kupowania gdy mają możliwość zwrotu towaru, jednak ponad jedna czwarta pytanych detalistów ujawniła, że ma mniejsze możliwości zarządzania zwrotami w szczytowych okresach handlowych.
92% konsumentów uważa za ważne otrzymywanie aktualnych informacji o zmianach statusu dostaw, jednak mniej niż jedna trzecia detalistów dostarcza dokładne informacje o dostawach w szczytowych okresach handlowych.
Kupujący, którzy w okresach szczytu w pośpiechu odwiedzają sklepy stacjonarne, twierdzą, że chaotyczne procesy i systemy, z powodu których 47% sprzedawców musi zostawić klienta samego w sklepie, aby sprawdzić dostępność towaru na zapleczu sklepu, nie spełniają ich oczekiwań.

Jak wyjaśnia Gareth Thomas, Retail Business Consultant w Zetes: "W sytuacji, w której wyprzedaże i promocje są istotnym czynnikiem skłaniającym klientów do zakupów w szczytowych okresach handlowych, detalista, który nie zapewni aktualnych informacji o cenach i promocjach oraz spójnych danych o stanach magazynowych we wszystkich kanałach, ponosi podwójne konsekwencje. Nie tylko traci on przychody ze sprzedaży, lecz także może na tym ucierpieć reputacja jego i jego marki.”.

Badanie zostało przeprowadzone przez Sapio Research w imieniu firmy Zetes w styczniu 2018 r. Respondentami były osoby z kierownictwa wyższego szczebla ponad 120 czołowych sprzedawców detalicznych w Europie i ponad 2030 klientów końcowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.