PARTNER PORTALU

Detalistom za złamanie przepisów o RODO groziłoby do 3 mld zł kary

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2018 12:40

Nawet do 3 miliardów złotych kary groziłoby największym polskim detalistom, gdyby okazało się, że łamią wchodzące 25 maja w życie nowe zasady ochrony danych osobowych. 4% rocznych przychodów, – grożą przedsiębiorcom tylko w przypadku zmów cenowych i karteli niszczących rynkową konkurencję. Jednak nie trzeba być gigantem pokroju Orlenu, Biedronki, Lidla, czy Tesco żeby odczuć dotkliwość kar RODO – nawet najmniejszym firmom grozić może konieczność zapłacenia aż 20 milionów euro kary - przekonuje Radosław A. Wróblewski,
Head of Business Development, Jamam.pl.

Najbardziej radykalny sposób zabezpieczenia przed RODO to rezygnacja z części klientów. W USA szereg firm postanowiło wdrożyć na swoich stronach e-commerce napisany w języku JAVA kod o wdzięcznej nazwie GDPR Shield. Wykrywa on ruch przychodzący z krajów UE i blokuje możliwość rejestracji w serwisie. O zamiarze skorzystania z tarczy poinformowała już – według bleepingcomputer.com spora lista działających w USA serwisów, m.in. portale dla graczy Ragnarok Online, Super Monday Night Combat czy Tungle.

Przed RODO chroni się nawet Facebook, który nie uległ fali krytyki z powodu wycieku do firmy Cambridge Analityca danych ponad 80 mln głównie amerykańskich użytkowników. Według agencji Reuters Facebook wdroży ochronę wymaganą przez RODO tylko w Unii Europejskiej. Mimo, że zastosowanie tej samej polityki w USA zapewne zamknęłoby usta wielu krytykom imperium Marka Zuckerberga.

Amerykańskie firmy policzyły, ile kosztowałoby je wdrożenie RODO, porównały tę liczbę z zyskiem z unijnych klientów i część z nich podjęło decyzję o zablokowaniu ruchu z UE. Polskie i unijne firmy rzadko mają taki wybór, bo to europejski rynek jest dla nich podstawowy. Muszą więc szukać innego sposobu.

Notowany na warszawskiej giełdzie holding Mediacap, właściciel m.in. firmy badawczej IQS i serwisu opinie.pl przyznał w końcu kwietnia, że jego klienci o 6,6% obcięli w I kwartale wydatki na badania. Przedsiębiorcy nie mając jeszcze wdrożonych nowych zasad wstrzymywali swoje akcje wiedząc, że zbierane bez uwzględnienia RODO dane będą po 25 maja bezużyteczne.

SPAR, holenderska sieć sklepów spożywczych zrezygnowała z programu lojalnościowego dla polskich klientów. Na stronie internetowej firmy pojawiła się informacja o zawieszeniu tej akcji konsumenckiej oraz instrukcja, co zrobić by zdążyć wykorzystać zgromadzone w czasie trwania akcji punkty. O decyzji sieci liczącej w Polsce 250 sklepów zrobiło się głośno, gdy jeden z dziennikarzy na Twitterze poinformował, że w odwiedzonym przez niego sklepie pojawiła się informacja, iż powodem zamknięcia programu były unijne przepisy RODO . SPAR nie potwierdził tych informacji, ale przy spadającej popularności programów lojalnościowych opartych o punkty nie można wykluczać, że ryzyko RODO przeważyło szalę na rzecz zamknięcia bazy.


  • WstałemPrawąNogą 2018-05-23 09:30:09

    Co do RODO uważam inaczej, ale metafora "potrzebna jak Zajączkowi dzwonek" spowodowała, że uśmiałem się do łez. Dzięki Tomaszydło za poprawienie nastroju :)

  • Tomaszydło 2018-05-22 14:34:29

    Ta ustawa jest potrzebna jak Zajączkowu dzwonek. Kolejna unijna bzdura , jak ciasteczka .

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.