Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

DIA- Mart: Następuje znudzenie klientów formatem dyskontowym

Damien de MAISONNEUVE, prezes firmy konsultingowej DIA-Mart Polska zauważa, że w 2014 roku nastąpiło wyhamowanie wzrostu dyskontów. - Widać to choćby w wynikach lidera rynku - Biedronki, która po latach spektakularnych wzrostów otworzyła znacznie mniej sklepów niż planowała. Wiąże się to także z faktem, że na rynku nie ma aż tyle dogodnych lokalizacji, aby można było otwierać tak wiele sklepów rocznie. Oczywiście zawsze jest taki moment, że ekspansja jakiegoś formatu musi spowolnić i 2014 rok był właśnie takim przełomem, jeśli chodzi o format dyskontów - zauważa prezes DIA- Mart Polska.
Reklama
Spadła też sprzedaż lidera rynku - Biedronki o 0,8 proc. LfL w całym 2014 roku, co pokazuje, że następuje lekkie znudzenie klientów tym formatem. Wynika to z faktu, że Polacy szukają dobrych cen, ale jednocześnie nie chcą być traktowani jak ubodzy klienci. Z roku na rok oczekują większego wyboru. Szansą na sukces jest zrozumienie polskiego konsumenta, który chce być sprytny, ale nie chce, żeby mu wytykano robienie tanich zakupów. Dlatego jest część konsumentów, którzy nie mają problemu z robieniem zakupów w Lidliu, ale nie robią ich w Biedronce, bo Lidl w komunikacji stawia na „mądrość wyboru" a nie na niskie ceny, choć jednocześnie ściga się na niskie ceny z Biedronką. Dlatego Biedronka 2014 rok przeznaczyła m.in. na poszerzanie półki i dywersyfikację asortymentu. Cały format dyskontów przez poszerzanie asortymentu, z jednej strony, chcą zatrzymać i przyciągnąć nowych klientów, z drugiej  strony spowoduje to, że firmy te zaczną borykać się z problemami  większych powierzchni - zarządzaniem większą półką, rotacją, różnorodnością, ladami ze świeżym mięsem i wędlinami - zauważa prezes DIA- Mart Polska.
-Poszerzanie półki ma też taki ujemny efekt, że mając jeden produkt w danej kategorii sklep „robi" na nim ogromny obrót. Z kolei gdy poszerza półkę do np. 5 SKU w danej kategorii ten obrót na poszczególnym produkcie spada. Jest to duże ograniczenie dla mocnej zmiany strategii dyskontera, u którego podstaw leży prostota modelu biznesowego - mało i tanio. Jednocześnie następuje segmentacja sieci dyskontów ze względu na lokalizację i otoczenie konkurencyjne. To każe tym sklepom właściwie kształtować asortyment i strategię w oparciu o to jacy klienci tam kupują i jakie sklepy
konkurencji mają do wyboru. To także komplikuje zarządzanie siecią - stwierdza Damien de MAISONNEUVE.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.