PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2017 15:20

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja) Fot. Żelazna Studio

Drugiego dnia X Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbyła się sesja pt. Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej. Debatowano w jaki sposób e-commerce i technologie cyfrowe zmienią handel.

O swojej działalności mówił także Michał Nowak, właściciel, OutletSpozywczy.pl. Jego firma jest nastawiona na handel hurtowy i półhurtowy produktami spożywczymi o krótkim terminie przydatności do spożycia. - Jest wiele firm, gdzie nie trzeba mieć długiego terminu przydatności do spożycia. Są to firmy cateringowe, restauracje, stołówki itp. Z drugiej strony pomagamy sprzedać producentom i przetwórcom żywności produkty, które są bliskie daty przeterminowania się. Zapobiegamy w ten sposób marnowaniu się olbrzymich ilości żywności, a wszyscy wiemy jak duży jest to problem – podkreślił Michał Nowak. Dodał, że jego firma pomaga także przekazać taką żywność do organizacji pożytku publicznego jak Caritas czy Banki Żywności.

Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu, On Demand Sp. z o.o., portal Szopi.pl z kolei mówił, że jego serwis pomaga kupić towary ze sklepów, które konsument zna. - Jesteśmy w pewnym sensie firmą logistyczną, jesteśmy także przedstawicielem klienta w sklepie. Dla niego wybieramy produkty i w razie konieczności bądź wątpliwości kontaktujemy się z nim – mówił Zbigniew Płuciennik.

Robert Kremser, dyrektor rozwoju biznesu, Bisnode Polska Sp. z o.o. uważa, że nie ma ucieczki przed digitalizacją handlu, gdyż obserwujemy digitalizację wszystkich obszarów życia. - E-handel dynamicznie się rozwija i stale rośnie. Wolumen nadal jest mały, ale dynamika wzrostu jest ogromna. W naszej ocenie Polacy są bardzo nowoczesnym społeczeństwem i chętnie korzystają z nowych technologii. To dobrze rokuje dla e0handlu – mówił Robert Kremser.

Bożena Nawara-Borek podkreślała, że w centrum zainteresowania i uwagi Carrefour jest konsument – i wygoda jego zakupów. - Chcemy dać mu maksymalną możliwość wyboru – dodała. W jej opinii, digitalizacja to nie tylko e-handel. Wchodzi także do działania sklepów stacjonarnych jak chociażby nasza usługa Scan&Go. Digitalizacja to sposób działania i myślenia. - Mamy kilka programów, aplikacji za pomocą których chcemy zbudować pewna społeczność. Myślę tu o aplikacji SąSiatki.pl - za pośrednictwem tej usługi klienci mogą zamawiać zakupy przez Internet i dostarczać je sobie nawzajem. W ten sposób chcemy docierać do młodych ludzi i zachęcić ich aby pomagali innym. Cały czas ustawiamy się frontem do klienta, a nasze nowe rozwiązania testujemy na żywym organizmie wprowadzając je do naszych placówek – mówiła dyrektor e-commerce, Carrefour Polska. Do projektu SąSiatki.pl odniósł się Zbigniew Płuciennik. W jego ocenie jest to projekt szalenie odważny. - O ile jestem przekonany, że będą chętni aby zamówić zakupy przez internet, to nie wiem, czy znajdą się chętni do ich noszenia – powiedział. Zadaniem jego firmy jest przybliżenie sklepów, które już konsument zna. - W naszej ocenie obecny sposób zamawiania żywności przez internet, jest szalenie nie wygodny i trudny. Ta trudność wynika z praktycznie nieograniczonej ilości wolumenów. Konsument musi zapoznać się z opisem każdego produktu, który zamierza kupić, co jest bardzo czasochłonne. Jestem przekonany, że za kilka lat czeka nas na tym polu jakaś całkowita rewolucja – dodał prezes zarządu On Demand Sp. z o.o.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    9,59

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7985
Ilość aktualnych ofert: 469878

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.