PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2017 15:20

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja) Fot. Żelazna Studio

Drugiego dnia X Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbyła się sesja pt. Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej. Debatowano w jaki sposób e-commerce i technologie cyfrowe zmienią handel.

Poruszono także temat ekonomicznych klientów, dla których głównym kryterium zawsze będzie cena. - Nadal będą ekonomiczni klienci. Personalizacja zakupów musi to uwzględniać. Na tym właśnie polega – ma dopasować podejście do indywidualnego klienta. Ekonomicznie klienci będą zawsze i bez sensu jest do nich kierować ofertę premium. Żaden klient, nawet ekonomiczny, nie może uznać oferty sklepu za spam. To odpowiedniej personalizacji można wykorzystać siedzę chociażby o przeglądanych kategoriach – uważa Michał Seńczuk. Prezes zarządu, POLOmarket Sp. z o.o. jest zdania, że personalizacja to narzędzia bardzo rozwojowe, gdyż źle wysłana oferta będzie wywoływała negatywna reakcję i niechęć odbiorców. Na ciekawy fakt zwrócił uwagę Jacek Palec. Zauważył, że ekonomika zakupów to nie tylko cena, ale także czas. - Sukces dyskontów to m.in. czas zakupów. Ludzie nie chcą jechać do dużego centrum handlowego gdzie spędzą trzy godziny. W dyskoncie zakupy zajmują 20 minut.

Bożena Nawara-Borek także jest zdania, że e-commerce daje dużą wiedzę o kliencie. - Jestem sobie nawet zdolna wyobrazić dynamiczne ceny, które kształtowałyby się w zależności od wyborów klienta. Pamiętajmy, że e-handel, to nie tylko sprzedaż ale także usługi – pakowanie i dostawa - mówiła dyrektor e-commerce, Carrefour Polska. Zwróciła także uwagę, że część osób nie chce czekać na kuriera. Osoby te chcą zamówić przez internet i szybko odebrać zakupy wracając np. z pracy. - Wychodzimy naprzeciw takim oczekiwaniom poprzez usługę Scan&go.

Moderator zapytał także czy paneliści obawiają się konkurencji ze strony takich gigantów jak Amazon czy Facebook. Robert Kremser powiedział, że nie można lekceważyć tego co robi Facebook, ale wszystko zależy od klientów i ich wyborów. Także Bożena Nawara-Borek jest zdania, że nie należy lekceważyć konkurencji. - Mamy przykłady spektakularnych bankructw jak Kodak czy Nokia, firm, które przegapiły trendy. Jeszcze raz podkreśla, trzeba słuchać klientów – mówiła dyrektor e-commerce, Carrefour Polska. Z kolei Zbigniew Płuciennik uważa, że Amazon czy Facebook nie zdominują rynku spożywczego, ale kiedyś mogą stać się znaczącym graczem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,10

  • Śr

    4,93

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7808
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.