PARTNERZY PORTALU

Diners Club Polska znalazł sposób na problemy z SCA

Autor: MK 11 maja 2021 09:46

Dyrektywa PSD2 nałożyła obowiązek stosowania przy transakcjach kartowych silnego uwierzytelnienia klienta tzw. SCA ( Strong Customer Authentication). Odsetek transakcji internetowych zakończonych niepowodzeniem z powodu braku SCA jest wciąż znaczący. Diners Club Polska zdecydowała się wprowadzić tzw. „białe listy”, czyli rejestr zaufanych odbiorców płatności.

Jak działa SCA?

SCA to dwuskładnikowy sposób weryfikacji, stosowany przed dokonaniem płatności w celu wzmocnienia ochrony przed oszustwami. Posiadacz karty Diners Club może zostać poproszony o dodatkowe zatwierdzenie transakcji online za pomocą hasła statycznego oraz jednorazowego kodu, wysyłanego smsem na numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w systemie Diners Club Polska. Aby móc korzystać w pełni z płatności internetowych kartą Diners Club wystarczy ją zarejestrować do usługi ProtectBuy w serwisie e-Konto – nadać hasło i potwierdzić numer telefonu. 

Może się zdarzyć, że niektóre sklepy lub serwisy internetowe nie mają jeszcze wdrożonego silnego uwierzytelnienia. Diners Club Polska umożliwiła tworzenie indywidualnych tzw. „białych list”. Wystarczy zgłoszenie do biura Diners Club Polska zaufanych, ulubionych sklepów lub serwisów internetowych, gdzie do tej pory dokonywane były zakupy. Pozwoli to na dokonywanie płatności pomimo braku silnego uwierzytelnienia. 

Biała lista

– Silne uwierzytelnienie to ważny środek bezpieczeństwa, który dodatkowo chroni naszych klientów podczas zakupów w Internecie. Wiemy już jednak, że dostosowanie do tego standardu przez wszystkich uczestników rynku zajmie więcej czasu, dlatego zdecydowaliśmy się pomóc naszym klientom zachować możliwość dokonywania zakupów w zaufanych, ulubionych sklepach i serwisach internetowych zanim wdrożą standard SCA. Opcja tworzenia i zmiany tzw. „białej lisy” zaufanych akceptantów jest dostępna dla każdego klienta Diners Club Polska – przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy skontaktować się z naszym biurem mailowo lub telefonicznie. W najbliższej przyszłości będzie można zrobić to już samodzielnie, w usłudze e-Konto. – mówi Paweł Pomianowski, dyrektor generalny Diners Club Polska.

Korzystanie z indywidualnego rejestru zaufanych odbiorców płatności nie jest ograniczone czasowo.  Usługa ProtectBuy jest wdrożona m.in. we wszystkich internetowych serwisach usługowo-handlowych obsługiwanych przez First Data Polska SA takich jak Poczta Kwiatowa, X-kom, Limango i wiele innych. 

Diners Club można płacić w większości największych sieci detalicznych, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl, Żabka, Hebe, Rossmann, Pepco, Castorama, IKEA, Leroy Merlin, sieciach aptek Ziko, Dr Max, DOZ oraz stacjach benzynowych – Orlen, Lotos, BP, Shell czy Amic Energy. Wśród akceptantów są także największe marki technologiczne oraz e-commerce, jak Amazon, AliExpress czy Uber. Kartami Diners Club można zapłacić również za bilety komunikacji miejskiej – w serwisach online i aplikacjach.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10685
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    7,93

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.