Dino: 162 sklepy w 180 dni

Na koniec czerwca 2022 r. sieć Dino liczyła 1975 sklepów, podczas gdy rok wcześniej obejmowała 1622 markety.
Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 775,0 tys. mkw. wobec 633,2 tys. mkw. rok temu.
Przypomnijmy, że w samym I kwartale roku sieć uruchomiła 66 nowych marketów. Na koniec marca sieć liczyła 1880 sklepów, osiągając w ujęciu rocznym ponad 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży.
– Zagęszczamy sieć naszych marketów tak, aby znajdowały się blisko miejsc zamieszkania klientów, ułatwiając im realizację codziennych zakupów spożywczych. Szeroka oferta różnorodnych i korzystnych cenowo produktów pozwala nam trafnie odpowiadać na potrzeby konsumentów, którzy okazują sieci Dino coraz większe zaufanie – mówiła niedawno Izabela Biadała, Członek Zarządu.
Jaki jest profil działalności Dino?
Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlu detalicznego artykułami
spożywczymi w Polsce pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży.
Strategia działania Dino Polska oparta jest na wystandaryzowanym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia w produkty świeże. Powierzchnia sali sprzedaży większości sklepów wynosi 400 m2. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne
z obsługą. Model biznesowy Dino Polska jest w wysokim stopniu skalowalny. Obejmuje scentralizowane zarządzanie wspierane przez odpowiednie systemy informatyczne, sieć logistyczną opartą na siedmiu centrach dystrybucyjnych oraz zarządzaną przez Dino sieć transportu. Dino zaopatruje się w większość produktów bezpośrednio u producentów lub ich głównych przedstawicieli.