Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino: 6 mld zł przychodów i 150 nowych sklepów w I półroczu

W I półroczu 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 6 011,0 mln zł i były o 1 325,2 mln zł, czyli o 28,3 proc. wyższe niż w I pół. 2020 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 27,6 proc. do 4 497,8 mln zł. W II kwartale 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 3 250,3 mln zł i były o 784,9 mln zł, czyli o 31,8 proc. wyższe niż w II kw. 2020 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 32,1 proc. do 2 441,5 mln zł.
Reklama

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2021 r. 9,5%. W II kw. 2021 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,7%.

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej. Po całym I półroczu zysk netto wyniósł 341 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr).

W I półroczu 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 28,9% do 552,7 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,19%, podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15%. W II kw. 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się o 29,8% do 309,9 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,53% i była o 0,15 pkt proc. niższa niż w II kw. 2020 r.

1622 sklepy Dino

W II kw. 2021 r. uruchomionych zostało 91 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2021 r. sieć Dino liczyła 1622 markety o łącznej powierzchni sali sprzedaży 633 247 mkw. , o 320 więcej niż przed rokiem. Spółka Dino Polska w okresie trzech lat, do 30 czerwca 2021 r., zwiększyła liczbę sklepów o 773, czyli o 91%.

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży grupy w II kwartale i za 38 proc. w pierwszym półroczu 2021 r.

W I półroczu 2021 r. ukończona została budowa szóstego centrum dystrybucyjnego Dino Polska w Sieroniowicach w województwie opolskim. Trwała budowa centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim.

Strategia Dino zakłada dalszy rozwój działalności poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach: kontynuację szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów,  kontynuację wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) oraz konsekwentną poprawa rentowności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum