Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dino: 6 mld zł przychodów i 150 nowych sklepów w I półroczu

W I półroczu 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 6 011,0 mln zł i były o 1 325,2 mln zł, czyli o 28,3 proc. wyższe niż w I pół. 2020 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 27,6 proc. do 4 497,8 mln zł. W II kwartale 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 3 250,3 mln zł i były o 784,9 mln zł, czyli o 31,8 proc. wyższe niż w II kw. 2020 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 32,1 proc. do 2 441,5 mln zł.
Reklama

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2021 r. 9,5%. W II kw. 2021 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,7%.

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej. Po całym I półroczu zysk netto wyniósł 341 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr).

W I półroczu 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 28,9% do 552,7 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,19%, podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15%. W II kw. 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się o 29,8% do 309,9 mln PLN. Marża EBITDA wyniosła 9,53% i była o 0,15 pkt proc. niższa niż w II kw. 2020 r.

1622 sklepy Dino

W II kw. 2021 r. uruchomionych zostało 91 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2021 r. sieć Dino liczyła 1622 markety o łącznej powierzchni sali sprzedaży 633 247 mkw. , o 320 więcej niż przed rokiem. Spółka Dino Polska w okresie trzech lat, do 30 czerwca 2021 r., zwiększyła liczbę sklepów o 773, czyli o 91%.

Przeczytaj także:

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży grupy w II kwartale i za 38 proc. w pierwszym półroczu 2021 r.

W I półroczu 2021 r. ukończona została budowa szóstego centrum dystrybucyjnego Dino Polska w Sieroniowicach w województwie opolskim. Trwała budowa centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim.

Strategia Dino zakłada dalszy rozwój działalności poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach: kontynuację szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów,  kontynuację wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) oraz konsekwentną poprawa rentowności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.