Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dino na ścieżce wzrostu, Eurocash musi poprawić wyniki detalu (analiza)

Dino Polska ma przed sobą nadal dobre perspektywy rozwoju, co znajduje odzwierciedlenie w wysokim kursie akcji, blisko historycznych maksimów - oceniają analitycy. Ich zdaniem sentyment wokół drugiej spółki z branży handlu FMCG - Eurocashu - nie poprawi się, dopóki grupa nie pokaże poprawy w segmencie detalicznym.
Reklama

Jak wskazał Piotr Bogusz, analityk BM Pekao, Dino zaraportowało bardzo dobre tempo wzrostu sieci w drugim kwartale.

"Widać, że otwarcia rozłożone są coraz bardziej na poszczególne kwartały, a nie mocno skumulowane w kwartale czwartym. Otwarć w drugim kwartale było dużo, tempo zostało utrzymane i pod względem rozwoju sieci spółka realizuje założenia" - powiedział PAP Biznes Bogusz.

Dino Polska otworzyło od stycznia do końca czerwca 150 nowych sklepów wobec 84 rok wcześniej. Na koniec czerwca sieć liczyła 1.622 sklepy wobec 1.302 rok wcześniej.

"Spółka mocno się dalej rozwija. Jest możliwe, by w tym roku otworzyła ok. 350 sklepów i podtrzymała solidny dwucyfrowy wzrost przychodów i EBITDA" - powiedział Konrad Grygo, analityk Erste Securities.

W I kwartale EBITDA grupy zwiększyła się rdr o 27,7 proc. do 242,8 mln zł. Przychody wyniosły 2,76 mld zł, co oznacza wzrost o 24,3 proc. rdr.

Adrian Górniak z DM BDM zauważył, że pierwszy kwartał był dla spółki trochę słabszy, zanotowała jedynie jednocyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej, ale baza z ubiegłego roku była wysoka (LFL wzrósł w I kw. 7,0 proc., po wzroście o 20,3 proc. w analogicznym okresie 2020 r.). W drugim kwartale dynamika LFL powinna być wyższa.

"W drugim kwartale baza jest niższa, więc dynamika powinna być znów dwucyfrowa. Wydaje się, że w kolejnych dwóch kwartałach dwucyfrowe dynamiki LFL będą kontynuowane. Przy wzroście sprzedaży i zakładanym utrzymaniu marży procentowej EBITDA powinna mocno wzrosnąć" - powiedział analityk.

Piotr Bogusz z BM Pekao też wskazuje, że w drugim kwartale efekt niskiej bazy będzie sprzyjał wynikom sprzedaży LFL.

"Spodziewam się, że dynamika będzie dwucyfrowa. Wyniki sprzedażowe będą więc napędzane przez wzrost LFL i wzrost sieci" - powiedział.

"Jeśli chodzi o marżę brutto na sprzedaży, to mamy efekt wysokiej bazy i, biorąc pod uwagę podatek od sprzedaży detalicznej, potencjał do poprawy marży będzie ograniczony. Spółka powinna jednak trzymać dyscyplinę kosztową. Spodziewałbym się, że w drugim kwartale marża EBITDA będzie płaska, może delikatnie wyższa rdr" - dodał.

Jego zdaniem perspektywy dla wyników na drugie półrocze są dobre.

"Już nie będzie tak wysokiej bazy dla LFL jak w pierwszym kwartale, dynamiki LFL powinny być dwucyfrowe. To powinno powodować częściowo rozwodnienie kosztów. Wysoka dynamika sprzedaży powinna być utrzymana przy relatywnie stabilnej marży EBITDA" - powiedział Bogusz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.