PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dino opublikowało solidne wyniki za I kw. Sprzedaż wzrosła lfl o ponad 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2020 11:48

Dino opublikowało solidne wyniki za I kw. Sprzedaż wzrosła lfl o ponad 20 proc. Sprzedaż, EBITDA, EBIT i zysk netto sieci Dino za I kw. 2020 r. były powyżej konsensusu PAP. Fot. materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Dino Polska po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosły 2,22 mld zł i były o 42,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA wzrósł o 44 proc. do 190 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 8,6 proc. Towarzyszył temu wzrost całkowitych kosztów działalności operacyjnej do 2,08 mld zł, na co częściowo wpłynęła potrzeba dostosowania Spółki – w szczególności marketów Dino, magazynów i transportu – do szczególnych warunków, w jakich przyszło funkcjonować podmiotom gospodarczym począwszy od marca bieżącego roku.

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2020 roku 103,9 mln zł wobec 67 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 87,8 mln zł zysku netto. Także pozostałe wyniki i sprzedaż, zaraportowane przez Dino, były powyżej konsensusu PAP.

Przeczytaj także: Niespokojny czas dla Dino. Sztorm czy burza w szklance wody?

W I kwartale 2020 roku Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów (w stosunku do 33 placówek w I kwartale 2019 roku), utrzymując dotychczasowe wysokie tempo ekspansji. Na zakończenie I kwartału 2020 roku sieć Dino tworzyło 1 257 marketów (z czego 23 czekają na otwarcie) – o 248 więcej niż przed rokiem. Równocześnie Spółka finalizowała budowę 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, które zostanie uruchomione w II kwartale bieżącego roku.

- Naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom i dowiedliśmy, że wysoki poziom standaryzacji marketów Dino pozwala nam na sprawne dostosowanie się nawet do bardzo wymagających warunków rynkowych. Wszystkie nasze markety działają i obecnie standardowo są otwarte w godzinach od 6:00 do 23:00. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Wskaźnik sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL) wyniósł 20,3%, co potwierdza, że format marketów Dino dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów. Bliska lokalizacja i szeroka paleta produktów pozwalają na komfortową i szybką realizację podstawowych zakupów spożywczych, obejmujących w szczególności produkty świeże, których udział w przychodach Dino Polska w I kwartale przekroczył 40%.

Spółka w I kwartale tego roku przeznaczyła na inwestycje 229 mln zł, co oprócz rozwoju sieci sklepów obejmowało także nakłady związane z budową 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim. Zgodnie z wcześniejszymi planami nakłady inwestycyjne Dino Polska w całym 2020 r. roku wyniosą łącznie około 950 mln zł i w większości zostaną przeznaczone na ekspansję sieci sklepów i rozwój zaplecza logistycznego.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6398
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.