Dino opublikowało solidne wyniki za I kw. Sprzedaż wzrosła lfl o ponad 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2020 11:48

Dino opublikowało solidne wyniki za I kw. Sprzedaż wzrosła lfl o ponad 20 proc. Sprzedaż, EBITDA, EBIT i zysk netto sieci Dino za I kw. 2020 r. były powyżej konsensusu PAP. Fot. materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Dino Polska po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosły 2,22 mld zł i były o 42,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA wzrósł o 44 proc. do 190 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 8,6 proc. Towarzyszył temu wzrost całkowitych kosztów działalności operacyjnej do 2,08 mld zł, na co częściowo wpłynęła potrzeba dostosowania Spółki – w szczególności marketów Dino, magazynów i transportu – do szczególnych warunków, w jakich przyszło funkcjonować podmiotom gospodarczym począwszy od marca bieżącego roku.

Dino Polska konsekwentnie realizuje inwestycje w ramach przyjętej polityki środowiskowej. Na koniec marca 2020 r. 55 marketów Dino posiadało na swoich dachach panele fotowoltaiczne. Planem jest zwiększenie tej liczby do około 400 marketów w I kw. 2021 r. Po zakończeniu tego etapu, moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 MW. Równocześnie Spółka wymienia oświetlenie parkingów przy ok. 1 000 marketów Dino z opraw sodowych na oprawy LED, które będą zużywać 75% mniej energii elektrycznej. Inwestycje te ograniczą zapotrzebowanie na konwencjonalną energię oraz przyczynią się do ograniczenia ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7416

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,49

  • Śr

    2,40

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.