PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Dino otwiera ponad dwa razy więcej sklepów, niż Biedronka. Czy mniejszy format to zmieni?

Autor: dlahandlu.pl 21 stycznia 2020 12:50

Dino otwiera ponad dwa razy więcej sklepów, niż Biedronka. Czy mniejszy format to zmieni? fot. materiały prasowe

Sieć Dino otworzyła w 2019 r. 243 nowe sklepy wobec 202 marketów rok wcześniej. Na koniec roku firma liczyła 1218 sklepów. Biedronka na koniec 2019 roku liczyła 3 002 lokalizacji, otwierając łącznie 102 placówki. Dino otworzyło blisko dwa i pół razy więcej sklepów, niż Biedronka. Czy nowy, mniejszy format pozwoli sieci znów ruszyć z kopyta?

Właściciel sieci Dino nie podał jeszcze wyników finansowych za cały rok, więc możemy się przyjrzeć jedynie finansom spółek za trzy kwartały 2019 r.
W tym czasie przychody ze sprzedaży sieci Dino wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r.

W okresie od stycznia do września, sprzedaż w sklepach Biedronki zwiększyła się w walucie lokalnej o 8,3 proc., a sprzedaż porównywalna wzrosła o 5,1 proc. Przychody Biedronki za dziewięć miesięcy wyniosły 9,2 mld euro (39 mld zł) i stanowiły 67,6 proc. całych przychodów Jeronimo Martins. CAPEX Biedronki wyniósł 221 mln euro (937 mln zł).

Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok.400 m2.

Sklepy Biedronki mają średnio ok. 600-1000 m2 powierzchni, jednak firma inwestuje obecnie w mniejsze placówki, które powierzchnią sprzedaży są zbliżone do Dino (ok. 400-500 m2). Na koniec roku było ich już 33. Mniejszy format ma być dla sieci sposobem na konkurowanie z coraz silniejszym Dino. Taki scenariusz mógłby zwiększyć konkurencję w segmencie supermarketów proximity i małych sklepów w średnim terminie oraz może stanowić ryzyko dla zakładanych prognoz wyników w sieci Dino. Rozwijanie nowego formatu sklepów stwarza sieci możliwość otwierania placówek w mniejszych miejscowościach, gdzie w ostatnich latach znacząco poprawiła się sytuacja materialna konsumentów, a w takich miejscowościach króluje właśnie Dino.
Do 2028 roku mniejsze sklepy sieci mają stanowić jednak tylko 15 proc. całej powierzchni sprzedażowej Biedronki.
Pozostaje pytanie czy Biedronka podejmie rękawicę i powalczy o miejsce w małych miejscowościach?

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,99

  • Min

    5,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8002
Ilość aktualnych ofert: 475155

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.