Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino otworzyło 2000. sklep. Biedronce osiągnięcie tej skali zajęło 18 lat

Na koniec czerwca 2022 r. sieć Dino liczyła 1975 sklepów. 21 lipca sieć podała, że ma już 2000 sklepów. To zdarzenie ma miejsce po 23 latach obecności marki na rynku.
Reklama

Dino otworzyło market nr. 2000
Dino otworzyło market nr. 2000

 

Pierwszy market pod szyldem Dino ruszył w 1999 r., w województwie wielkopolskim. 21 lipca br. sieć pochwaliła się na FB, że otworzyła sklep nr. 2000. Dojście do tej liczby zajęło polskiej sieci 23 lata.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlu detalicznego artykułami
spożywczymi w Polsce pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży.

Strategia działania Dino Polska oparta jest na wystandaryzowanym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia w produkty świeże. Powierzchnia sali sprzedaży większości sklepów wynosi 400 m2. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą.

Historia rozwoju Dino

Jakie wydarzenia odegrały ważną rolę w historii spółki? 

1999  Pierwszy sklep pod marką Dino
2002  Pierwsze centrum dystrybucyjne
2003  Dino zacieśnia relacje z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna
2004-2009  Rozwój wokół centrum dystrybucyjnego w Krotoszynie
2010  100 sklepów i okres dynamicznej ekspansji
2013  300 sklepów i drugie centrum dystrybucyjne
2014-2015  500 sklepów i realizacja ogólnopolskich ambicji
2016  10 tysięcy pracowników i trzecie centrum dystrybucyjne
2017  Kontynuacja dynamicznego rozwoju i debiut na GPW
2018  202 otwarcia nowych marketów w jednym roku
2019  243 nowe markety w 2019 roku

Biedronka z 2000. sklepem po 18 latach, Dino po 23

Spółka Dino Polska jest często porównywalna z Biedronką. Przypomnijmy zatem, że 2000. sklep Biedronka został otwarty po 18 latach obecności marki ma rynku. 
Pierwsze sklepy sieci Biedronka w Polsce powstały w 1995 roku. Jeden z nich został otwarty w Poznaniu przy ulicy Newtona, drugi w Śremie przy ulicy Sikorskiego. 

Założycielem sieci Biedronka był przedsiębiorca Mariusz Świtalski, właściciel Elektromisu. W 1997 roku Jerónimo Martins odkupiło od tej firmy 210 sklepów.

Sklep Biedronka numer 2000. został otwarty 8 października 2013 r. w Łodzi przy ul. Rokicińskiej 366.

2013 rok był przełomowy dla Biedronki. Otwarta została nowa siedziba przy ul. Dolnej 3 w Warszawie. Firma została też oficjalnym sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej.

- Przez ponad 17 lat działalności sieć Biedronka zdołała na stałe wpisać się w krajobraz Polski i podbić serca Polaków. Dlatego na lokalizację 2000. placówki wybraliśmy Łódź, która znajduje się w samym sercu Polski. Dwutysięczny sklep sieci Biedronka w Polsce jest kolejnym etapem w realizacji naszego celu, którym jest uruchomienie 3000 sklepów do 2015 roku - powiedział ówczesny Dyrektor Generalny Sieci Biedronka w Polsce - Tomasz Suchański.

Uroczyste otwarcie 2000. sklepu Biedronka w Łodzi fot. mat.pras.
Uroczyste otwarcie 2000. sklepu Biedronka w Łodzi fot. mat.pras.

Jeden z pierwszych sklepów Biedronka (1995 r.), mat.pras.
Jeden z pierwszych sklepów Biedronka (1995 r.), mat.pras.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (8)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum