Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dino otworzyło 234 sklepy. Sieć liczy 1706 marketów

W III kwartale 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 3 487,0 mln zł i były o 810,7 mln zł, czyli o 30,3 proc. wyższe niż w III kw. 2020 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 32,3 proc. do 2 616,4 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2021 r. przychody Grupy Dino wyniosły 9 498,1 mln zł i były o 2 135,9 mln zł, czyli o 29 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 29,3 proc. do 7 114,2 mln zł.
Reklama

W III kwartale 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 21,8% do 357,8 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 10,3%, podczas gdy rok temu było to 11,0%. Narastająco, po 9 miesiącach 2021 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 26,0% do 910,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,6%, podczas gdy rok temu było to 9,8%.

Zysk netto w III kwartale wyniósł 228 760 tys. zł, co oznacza wzrost rdr o 21,4%. Po 9 miesiącach zysk spółki to 569 769 tys. zł (wzrost o 29,4 proc. rdr).

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL)1. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2021 r. 10,6% w stosunku do analogicznego okresu 2020 r. W okresie styczeń-wrzesień 2021 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 9,9%.

84 nowe sklepy Dino

W III kw. 2021 r. uruchomione zostały 84 nowe sklepy Dino, czyli o 22% więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2021 r. otwarte zostały łącznie 234 sklepy w stosunku do 153 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 września 2021 r. sieć Dino liczyła 1 706 marketów, o 335 więcej niż przed rokiem.

Koszt własny sprzedaży stanowił odpowiednio 75,0% i 73,9% przychodów ze sprzedaży w III kwartale 2021 r.  i III kw. 2020 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 639,4 mln zł, czyli o 32,3%, do 2 616,4 mln zł w III kw.
2021 r. w porównaniu z 1 977,1 mln zł w III kw. 2020 r., przy odpowiednim 30,3-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.