Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino otworzyło od początku roku 49 sklepów. Zapowiada przyspieszenie dynamiki otwarć

Sieć Dino w drugim kwartale 2017 roku otworzyła 38 nowych sklepów wobec 28 rok wcześniej. Tym samym na koniec czerwca 2017 r. sieć liczy 677 sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 257,1 tys. mkw. Łącznie w pierwszym półroczu 2017 r. sieć powiększyła się o 49 placówek wobec 46 rok wcześniej. Zgodnie ze strategią zarząd Dino Polska planuje do końca 2020 r. przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów.
Reklama

Zarząd Dino spodziewa się w 2017 roku dalszego wzrostu polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym segmentu supermarketów proximity i kontynuacji pozytywnych trendów rynkowych widocznych w 2016 roku.

- Pierwsze półrocze 2017 roku to dobry okres zarówno dla całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i dla segmentu proximity, w którym działa Dino. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż zarówno w nowych sklepach jak i w istniejących placówkach, kontynuując tendencje widoczne w 2016 r. Mamy zabezpieczonych ponad 400 lokalizacji pod budowę nowych sklepów i cel ponad 1200 sklepów do końca 2020 roku. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, chcemy zwiększyć liczbę nowo otwartych sklepów. Zwykle najwięcej placówek otwieramy w drugiej połowie roku. W kolejnych miesiącach będziemy więc przyśpieszać dynamikę otwarć nowych marketów - zapowiada sieć.  

- Stale uzupełniamy asortyment o nowe, ciekawe produkty markowe i niezmiennie dużo uwagi przykładamy do oferty produktów świeżych, które stanowią około 37% naszej sprzedaży. Odnotowujemy dobrą sprzedaż w nowych jak i istniejących placówkach. Sytuacja rynkowa sprzyja dalszej poprawie nastrojów konsumenckich. Wydatki konsumpcyjne rosną przy powracającej inflacji. Wspierają je rosnące dochody Polaków związane przede wszystkim z korzystną sytuacją na rynku pracy i programem 500+ czy kolejnym wzrostem płacy minimalnej od stycznia 2017. Wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się istotnie na częstsze i zwiększone zakupy. Dynamika cen konsumpcyjnych widoczna od końca 2016 r. dodatkowo wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like for like - dodaje spółka.

 - Według prognoz rynkowych proximity może być najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów do 2020 r. - mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Przypomnijmy, na koniec marca 2017 roku sieć Dino liczyła 639 sklepów. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 389 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 25 proc. więcej niż przed rokiem. W I kwartale br. otwartych zostało 11 nowych sklepów Dino. 

Sieć Dino obejmuje 677 sklepów (dane na 30.06.2017 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.