Dino przekroczyło pewną granicę. Czy wypłaci w końcu dywidendę?

Przypomnijmy, niedawno podano, że Tomasz Biernacki - właściciel sieci - jako pierwszy inwestor indywidualny w historii warszawskiej giełdy posiada akcje o wartości aż 20 miliardów złotych.
Rekordowo drogie akcje Dino
Akcje Dino Polska zadebiutowały na GPW 19 kwietnia 2017 r. Ile płacono na otwarciu? Inwestorom indywidualnym akcje były sprzedawane po 33,50 zł za sztukę. Na zamknięciu płacono za akcje 37,50 zł. Jak wyglada kurs akcji Dino prawie sześć lat później? 13 marca kurs to 411,20 zł!
Jak wynika z danych companiesmarketcap.com, kapitalizacja rynkowa Dino Polska na dzień 9 marca br. wyniosła łącznie 9,22 mld dol. przy cenie 94,06 dol. za akcję. Taka wycena dała Dino 10. miejsce w Europie jeżeli chodzi o branżę handlu detalicznego.

Dino: Czy będzie w końcu dywidenda?
W okresie ostatnich 5 lat obrotowych Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki podejmowało decyzję o nie wypłacaniu dywidendy, a na rozwój sieci sklepów spółka przeznaczała całość generowanych zysków.
- Polityka w zakresie wypłaty dywidendy w przyszłości będzie w miarę potrzeby podlegać przeglądowi przez zarząd Dino Polska, a decyzje w tej sprawie będą podejmowane z uwzględnieniem szeregu różnych czynników dotyczących spółki, w tym: planów ekspansji, perspektyw dla dalszej działalności, zapotrzebowania na środki pieniężne, sytuacji finansowej, przyszłych zysków, wskaźników zadłużenia oraz wymogów prawa w tym zakresie - tłumaczy firma.
23 marca poznamy pełne, roczne wyniki sieci za 2022 rok.
Spółka Dino Polska otworzyła w 2022 r. 344 nowe sklepy, wobec 343 marketów w 2021 r. Na koniec roku sieć liczyła 2156 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 847,8 tys. mkw. wobec 710,4 tys. mkw. rok temu. Spółka informuje, że w jej sklepach codziennie zakupy robi średnio ponad 1,6 mln osób dziennie.
Przypomnijmy, po trzech kwartałach 2022 r. przychody ze sprzedaży spółki osiągnęły poziom 14,1 mld zł, były o 48,5% wyższe niż w okresie styczeń-wrzesień 2021 r. i przekroczyły przychody osiągnięte w całym 2021 r. (13,4 mld zł).
Sklepy Dino - właściciel

Historia rozwoju Dino
- 1999 Pierwszy sklep pod marką Dino
- 2002 Pierwsze centrum dystrybucyjne
- 2003 Dino zacieśnia relacje z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna
- 2004-2009 Rozwój wokół centrum dystrybucyjnego w Krotoszynie
- 2010 100 sklepów i okres dynamicznej ekspansji
- 2013 300 sklepów i drugie centrum dystrybucyjne
- 2014-2015 500 sklepów i realizacja ogólnopolskich ambicji
- 2016 10 tysięcy pracowników i trzecie centrum dystrybucyjne
- 2017 Kontynuacja dynamicznego rozwoju i debiut na GPW
- 2018-2020 Ponad 200 otwarć nowych marketów każdego roku
- 2021-2022 Praktycznie każdego dnia powstaje nowy market Dino