Dino prześcignie Biedronkę? W ciągu 4 lat może podwoić liczbę sklepów

- Analitycy oceniają, co stoi za sukcesem Dino.
- Ich zdaniem, liczba sklepów sieci może podwoić się w ciągu 4 lat.
Jak tłumaczą analitycy, model biznesowy Spółki łączy zalety formatu bliskiego (tj. średniej wielkości sklepy w dogodnych dla klienta lokalizacjach, najczęściej blisko miejsca zamieszkania lub dużego ruchu) z możliwością szybkiego uruchomienia nowych sklepów oraz atrakcyjny asortyment produktów (głównie markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach).
- Spółce udało się z roku na rok szybko zwiększyć liczbę otwieranych sklepów. Biorąc pod uwagę ostatnie osiągnięcia Dino, spodziewamy się, że Spółka powinna być w stanie podwoić obecną liczbę sklepów w sieci w ciągu najbliższych 4 lat (od 2021 r. do 2025 r.) – napisali analitycy w raporcie.
Przypomnijmy, na koniec marca sieć Dino liczyła 1880 sklepów wobec 1532 rok wcześniej. Z kolei Biedronka na koniec marca miała 3.261 sklepów.
Spółka Dino Polska otworzyła od stycznia do końca marca 2022 r. 66 nowych sklepów wobec 59 rok wcześniej. Natomiast Biedronka otworzyła w pierwszym kwartale netto 11 sklepów.
W 2021 r. Dino otworzyło 343 nowe markety na terenie całego kraju.
Zdaniem analityków BM BOŚ, w ostatnich kwartałach Dino było świadkiem rozwodnienia marży brutto spowodowanego: wysoką bazą zeszłego roku, wprowadzeniem podatku detalicznego oraz wyższymi kosztami produkcji dostawców.
- Niemniej jednak, począwszy od drugiego kwartału 2022 r. marża zysku brutto na sprzedaży Spółki powinna zacząć się stabilizować dzięki rosnącej skali działalności i mniej wymagającej bazie, a wzrost sprzedaży powinien być wspierany przez mocny lfl podsycany inflacją – napisali analitycy.
W 2021 roku Dino miało 13,4 mld zł przychodów. Analitycy DM BOŚ spodziewają się, że w tym roku wyniosą one 18,3 mld zł.
Autorem raportu jest Jakub Viscardi.