Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino prześcignie Biedronkę? W ciągu 4 lat może podwoić liczbę sklepów

Dino to najszybciej rozwijająca się sieć supermarketów proximity w Polsce, zarówno pod względem liczby otwieranych sklepów, jak i dynamiki wzrostu przychodów – napisali analitycy DM BOŚ w rekomendacji wydanej 26 kwietnia.
Reklama
  • Analitycy oceniają, co stoi za sukcesem Dino.
  • Ich zdaniem, liczba sklepów sieci może podwoić się w ciągu 4 lat.

 

Jak tłumaczą analitycy, model biznesowy Spółki łączy zalety formatu bliskiego (tj. średniej wielkości sklepy w dogodnych dla klienta lokalizacjach, najczęściej blisko miejsca zamieszkania lub dużego ruchu) z możliwością szybkiego uruchomienia nowych sklepów oraz atrakcyjny asortyment produktów (głównie markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach).

- Spółce udało się z roku na rok szybko zwiększyć liczbę otwieranych sklepów. Biorąc pod uwagę ostatnie osiągnięcia Dino, spodziewamy się, że Spółka powinna być w stanie podwoić obecną liczbę sklepów w sieci w ciągu najbliższych 4 lat (od 2021 r. do 2025 r.) – napisali analitycy w raporcie.

Przypomnijmy, na koniec marca sieć Dino liczyła 1880 sklepów wobec 1532 rok wcześniej. Z kolei Biedronka na koniec marca miała 3.261 sklepów.

Spółka Dino Polska otworzyła od stycznia do końca marca 2022 r. 66 nowych sklepów wobec 59 rok wcześniej. Natomiast Biedronka otworzyła w pierwszym kwartale netto 11 sklepów.

W 2021 r. Dino otworzyło 343 nowe markety na terenie całego kraju.

Zdaniem analityków BM BOŚ, w ostatnich kwartałach Dino było świadkiem rozwodnienia marży brutto spowodowanego: wysoką bazą zeszłego roku, wprowadzeniem podatku detalicznego oraz wyższymi kosztami produkcji dostawców.

- Niemniej jednak, począwszy od drugiego kwartału 2022 r. marża zysku brutto na sprzedaży Spółki powinna zacząć się stabilizować dzięki rosnącej skali działalności i mniej wymagającej bazie, a wzrost sprzedaży powinien być wspierany przez mocny lfl podsycany inflacją – napisali analitycy.

W 2021 roku Dino miało 13,4 mld zł przychodów. Analitycy DM BOŚ spodziewają się, że w tym roku wyniosą one 18,3 mld zł.

Autorem raportu jest Jakub Viscardi.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum