Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino, sieć z polskim kapitałem, liderem rynku supermarketów

Spółka Dino Polska podała ostatnio wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Przychody ze sprzedaży to 3 854 257 tys zł, zysk netto wyniósł 191 375 tys. zł.  W 2017 r., kiedy firma debiutowała na GPW miała 628 sklepów, dziś jest to aż 1880 placówek.
Reklama
  • Na koniec marca sieć Dino liczyła 1880 sklepów, osiągając w ujęciu rocznym ponad 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży.
  • Wynik EBITDA wyniósł blisko 333 mln zł i był o 37,1% wyższy niż w I kw. 2021 r.

 

W I kwartale 2022 r. sieć sklepów spożywczych Dino konsekwentnie zwiększała skalę swojej działalności, otwierając 66 nowych marketów. Ekspansja skutkowała wzrostem liczby wizyt klientów w sklepach Dino o 32 proc. w stosunku do I kw. 2021 r. oraz  wzrostem obrotów o 39,6 proc., do 3,85 mld zł, przy wzroście sprzedaży sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących od ponad roku, o 20,4%.
Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 59 sklepów.

Inwestycje kosztowały Dino 336 mln zł

Dino Polska koncentruje się na dalszej dynamicznej ekspansji, z uwzględnieniem wszystkich rejonów Polski. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na ten cel w I kwartale  br. wyniosły 336 mln zł. Na koniec marca sieć liczyła 1880 sklepów, osiągając w ujęciu rocznym ponad 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży. Równocześnie zatrudnienie w Grupie Dino wzrosło w ciągu 12 miesięcy o 6,5 tys. osób, do 33,4 tys. Wynik EBITDA wyniósł blisko 333 mln zł i był o 37,1% wyższy niż w I kw. 2021 r.

– Zagęszczamy sieć naszych marketów tak, aby znajdowały się blisko miejsc zamieszkania klientów, ułatwiając im realizację codziennych zakupów spożywczych. Szeroka oferta różnorodnych i korzystnych cenowo produktów pozwala nam trafnie odpowiadać na potrzeby konsumentów, którzy okazują sieci Dino coraz większe zaufanie – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu.

Proekologiczne inwestycje Dino

„DINO POLSKA” S.A. sukcesywnie realizuje inwestycje proekologiczne, zwiększające udział zielonej energii w ogólnym zużyciu energii elektrycznej przez Grupę Dino. Zgodnie z przyjętą strategią, w I kw. 2022 r. kolejne 82 markety Dino zostały wyposażone w panele fotowoltaiczne. W ciągu minionych 12 miesięcy liczba takich obiektów zwiększyła się o blisko 400 (czyli 80%), do 884. W efekcie ilość energii elektrycznej wytworzonej przez Dino ze słońca wzrosła w ciągu roku blisko 6-krotnie, do 23,5 GWh w I kw. 2022 r.

– Ostatnie miesiące to czas intensywnego rozwoju naszej sieci. Szybki wzrost skali działalności otwiera przed nami wiele możliwości i przybliża nas do osiągnięcia założonego na 2022 r. celu, jakim jest otwarcie większej liczby nowych marketów niż w 2021 r. Standardem stała się obecność instalacji fotowoltaicznych na dachach nowych sklepów należących do Spółki – komentuje Michał Krauze, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum