Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino: Sieci konkurują o pracowników sklepowych

Dino Polska SA, w swoim raporcie za I półrocze tego roku, wymienia wymagającą sytuację na rynku pracy jako jeden z czynników ryzyka, mogący mieć wpływ na dalszą działalność sieci.
Reklama

- Malejący poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Grupę Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników – informuje sieć w raporcie.

Ponadto, wyżej wymienione czynniki mogą skutkować rosnącą presją na wzrost kosztów wynagrodzeń.

W pierwszym półroczu 2017 roku koszty świadczeń pracowniczych, po skorygowaniu o jednorazowe koszty związane z ofertą publiczną (w wysokości 10 334 tys. zł w I pół. 2017 r. i 838 tys. zł w I pół. 2016 r.) wzrosły o 57,6 mln zł, czyli o 37,3 proc., do 211,8 mln zł w I pół. 2017 roku, w porównaniu ze 154,2 mln zł w I pół. 2016 r.

Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu liczby pracowników Grupy Dino z 9 429 na dzień 30 czerwca 2016 r. do 11 420 na dzień 30 czerwca 2017 r., w związku ze zwiększeniem skali działalności grupy i związaną z tym ekspansją sieci oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LFL) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu średniego wynagrodzenia w Grupie Dino i wzrostem ustawowej płacy minimalnej z początkiem 2017 r. (z 1 850 zł do 2 000 zł).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.