Dino stawia na rozwój organiczny. Do realizacji celu brakuje 820 sklepów

Dokładnie 5 lat temu spółka Dino Polska zadebiutowała na GPW i ogłosiła swoją strategię rozwoju. W majowej prezentacji z 2017 r. firma podawała, że ma 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej Polsce. Dziś jest to 1880 placówek.
Rozwój organiczny
Strategia Grupy Dino zakłada dalszy wzrost poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach: kontynuacja szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów, kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) oraz konsekwentna poprawa rentowności.
W strategii określonej w 2016 r., zarząd Dino Polska zamierzał zwiększyć liczbę posiadanych sklepów z 557 na koniec czerwca 2016 r. do ponad 1 200 sklepów do końca 2020 r. Grupa Dino konsekwentnie realizowała ten cel otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r., 243 w 2019 r. i 255 w 2020 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8%, 27,3%, 25,7% i 21,4%. W efekcie cel strategiczny został przekroczony o rok wcześniej niż pierwotnie zakładano. Spółka posiadała 1218 sklepów na koniec 2019 r. i 1473 na koniec 2020 r. Na koniec 2021 r. było to 1815 sklepów. Zamiarem zarządu Dino jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach Dino także w kolejnych latach.
Zarząd firmy mając na uwadze stosunkowo niewielki udział sieci Dino w wartości rynku handlu detalicznego żywnością w Polsce, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie
Historia rozwoju Dino
Dziś Grupa Dino jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów proximity w Polsce – zarówno pod względem liczby sklepów, jak i przychodów ze sprzedaży.
A jakie wydarzenia odegrały ważną rolę w historii spółki?
- 1999 Pierwszy sklep pod marką Dino
- 2002 Pierwsze centrum dystrybucyjne
- 2003 Dino zacieśnia relacje z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna
- 2004-2009 Rozwój wokół centrum dystrybucyjnego w Krotoszynie
- 2010 100 sklepów i okres dynamicznej ekspansji
- 2013 300 sklepów i drugie centrum dystrybucyjne
- 2014-2015 500 sklepów i realizacja ogólnopolskich ambicji
- 2016 10 tysięcy pracowników i trzecie centrum dystrybucyjne
- 2017 Kontynuacja dynamicznego rozwoju i debiut na GPW
- 2018 202 otwarcia nowych marketów w jednym roku
- 2019 243 nowe markety w 2019 roku