Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino sześć lat na giełdzie. Zyskami się nie dzieli

6 lat temu spółka Dino Polska zadebiutowała na GPW. Wtedy miała około 700 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej Polsce. Dziś jest to prawie 2,2 tys. placówek. A jak wzrosła cena akcji? Dziś jedna kosztuje ok. 360 zł w porównaniu do ok. 35 zł na debiucie.
Reklama

Akcje Dino Polska zadebiutowały na GPW 19 kwietnia 2017 r. Ile płacono na otwarciu? Inwestorom indywidualnym akcje były sprzedawane po 33,50 zł za sztukę. Na zamknięciu płacono za akcje 37,50 zł. Jak wyglada kurs akcji Dino prawie sześć lat później? 10 lutego 2023 r. po g. 17 było to już 365,50 zł. 

 

 

W 2017 r. Dino porównywało się do Delikatesów Centrum i Polomarketu. Dziś analitycy porównują sieć do największej w kraju - Biedronki.

Polska sieć goni lidera i nie ogląda się za siebie.

Kurs Dino. Notowania na przestrzeni ostatniego roku

Przypomnijmy, że latem zeszłego roku Dino było przez moment największą spółką (pod względem giełdowej wyceny) na GPW.

Wartość rynkowa spółki to obecnie 35,8 mld zł.

Dino na giełdzie już prawie 6 lat fot. mat. spółki
Dino na giełdzie już prawie 6 lat fot. mat. spółki

Dino: Bez dywidendy, zyski na rozwój

Dino Polska realizuje swoją strategię wzrostu poprzez organiczny rozwój sieci marketów Dino. W wyniku otwierania nowych sklepów, sieć każdego roku zwiększa powierzchnię sali sprzedaży o około 25%.

W okresie ostatnich 5 lat obrotowych Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki podejmowało decyzję o nie wypłacaniu dywidendy, a na rozwój sieci sklepów spółka przeznaczała całość generowanych zysków.

- Polityka w zakresie wypłaty dywidendy w przyszłości będzie w miarę potrzeby podlegać przeglądowi przez zarząd Dino Polska, a decyzje w tej sprawie będą podejmowane z uwzględnieniem szeregu różnych czynników dotyczących spółki, w tym: planów ekspansji, perspektyw dla dalszej działalności, zapotrzebowania na środki pieniężne, sytuacji finansowej, przyszłych zysków, wskaźników zadłużenia oraz wymogów prawa w tym zakresie - podaje firma.

Prawie 2200 sklepów Dino

Spółka Dino Polska otworzyła w 2022 r. 344 nowe sklepy, wobec 343 marketów w 2021 r. Na koniec roku sieć liczyła 2156 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 847,8 tys. mkw. wobec 710,4 tys. mkw. rok temu. Spółka informuje, że w jej sklepach codziennie zakupy robi średnio ponad 1,6 mln osób dziennie.

Przypomnijmy, po trzech kwartałach 2022 r. przychody ze sprzedaży spółki osiągnęły poziom 14,1 mld zł, były o 48,5% wyższe niż w okresie styczeń-wrzesień 2021 r. i przekroczyły przychody osiągnięte w całym 2021 r. (13,4 mld zł).

Pierwszy supermarket Dino został otwarty w 1999 roku.

Typowy sklep Grupy Dino to wolno stojący budynek zlokalizowany w małym lub średnim mieście, lub na peryferiach dużego miasta, otwarty od godz. 7.00 do godz. 22.00. Większość sklepów ma ok. 400 m2 powierzchni sali sprzedaży i jest zlokalizowana na działkach o powierzchni ok. 3.000 m2 z parkingiem dla 10-30 samochodów.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum