PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dino w I półroczu: 84 nowe sklepy i LfL na poziomie 13,3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 21 sierpnia 2020 09:48

Dino w I półroczu: 84 nowe sklepy i LfL na poziomie 13,3 proc. fot. Dino

W I półroczu 2020 r. przychody Grupy Dino wyniosły 4 685,8 mln zł i były o 1 185,7 mln zł, czyli o 33,9% wyższe niż w I pół. 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 33,0% do 3 523,7 mln zł. W II kwartale 2020r. przychody Grupy Dino wyniosły 2 465,4 mln zł i były o 525,7 mln zł, czyli o 27,1% wyższe niż w II kw. 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 25,5% do 1 848,1 mln zł.

W I półroczu 2020 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,9% do 428,8 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,15% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w I pół. 2019 r. W II kw. 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się o 31,7% do 238,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,68% i była o 0,34 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2019 r.

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL)1. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2020 r. 13,3% w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. W II kw. 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 7,8%. Niższa dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2020 r. w stosunku do II kw. 2019 r. wynikała z restrykcji nałożonych przez rząd w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce i dotyczących przemieszczania się ludności oraz działalności sklepów.

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 39,3 proc. sprzedaży grupy w II kw. 2020 r. i za 39,7 proc. w pierwszym półroczu 2020 r., co oznacza wzrost o odpowiednio 0,4 pkt proc. i 0,7 pkt proc. w stosunku do analogicznych okresów 2019 r.

W II kw. 2020r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2020r. sieć Dino liczyła 1302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem.

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 205,1 mln zł, czyli o 35,5%, do 782,2 mln zł w I pół. 2020 r. w porównaniu z 577,1 mln zł w I pół. 2019 r. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejących sklepach (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem.

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 10,5 mln zł, czyli o 29,9%, do 45,5 mln zł w I pół. 2020 r. w porównaniu z 35,1 mln PLN w I pół. 2019 r. Było to spowodowane głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino (niektóre funkcje administracyjne rosły wraz z ekspansją sieci sklepów Dino.

Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 1 093,7 mln zł, czyli o 33,5%, do 4 359,3 mln zł w I pół. 2020 roku w porównaniu z 3 265,5 mln zł w I pół. 2019 r.. Koszty świadczeń pracowniczych wzrosły o 169,1 mln zł, czyli o 42,0%, do 571,5 mln zł w I pół. 2020 roku w porównaniu z 402,5 mln zł w I pół. 2019 r. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu liczby pracowników Grupy Dino z 18 327 na dzień 30 czerwca 2019 r. do 23 633 na dzień 30 czerwca 2020 r., w związku ze zwiększeniem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejących sklepach (LfL) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu średniego wynagrodzenia w Grupie Dino.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6524
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,72

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.