Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino w tym roku otworzyło 153 sklepy, wzrost sprzedaży LfL o 13 proc.

W III kwartale br. przychody Grupy Dino wyniosły ponad 2,67 mld zł i były o 653 mln zł, czyli o 32,3 proc. wyższe niż w III kw. 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 29 proc., do 1,98 mld zł. Narastająco, po 9 miesiącach br. przychody Grupy Dino wyniosły 7,36 mld zł i były o 1,84 mld zł, czyli o 33,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,5 proc., do 5,5 mld zł.
Reklama

W III kwartale br. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 52,7 proc. do 293,9 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 11 proc., podczas gdy rok temu było to 9,5 proc. Narastająco, po 9 miesiącach zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 42,9 proc., do 722,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,8 proc. i była o 0,66 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2019 r.

Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL)1. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale br. 12,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. W okresie styczeń-wrzesień 2020r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 13,0 proc.

Świeże produkty odpowiadały za 36,9 proc. sprzedaży Grupy w III kw. 2020 r. i za 38,7 proc. w okresie styczeń-wrzesień.

W III kw. 2020r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino, czyli o 21 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2020 r. otwarte zostały łącznie 153 sklepy w stosunku do 138 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 września sieć Dino liczyła 1 371 marketów, o 258 więcej niż przed rokiem.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum