Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino z 1815 marketami. W tym roku otworzy ich minimum 350

W 2021 r. sieć sklepów spożywczych Dino kontynuowała rozwój geograficzny, otwierając 343 nowe markety na terenie całego kraju. W efekcie, na koniec 2021 r. sieć liczyła 1815 marketów, a jej roczne obroty wzrosły o 32%.
Reklama
  • W 2021 r. konsumenci realizowali w marketach Dino średnio ponad 1,1 mln zakupów dziennie, o ponad 30% więcej niż w 2020 r.
  • Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska przeznaczone na rozwój wyniosły w minionym roku 1,35 mld zł, a narastająco, za ostatnich 5 lat osiągnęły poziom 4,4 mld zł.
  • Zysk operacyjny wyniósł 1,024 mld zł i był o 22,2 proc. wyższy niż w 2020 r. Zysk netto wzrósł o 25,1 proc. do 805,3 mln zł.

 

– Każdego dnia staramy się coraz lepiej służyć konsumentom i jeszcze lepiej trafiać w ich gusta. Przynosi to rezultaty nie tylko w liczbie odwiedzin, ale także w wartości zakupów realizowanych w marketach Dino. W 2021 r. sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących od ponad roku, zwiększyła się o 12,4% – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

Sprzedaż LfL w górę o 12,4 proc.

Wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z dynamicznym rozwojem sieci, skutkował ogólnym wzrostem obrotów Dino Polska o 32%, do 13,4 mld zł.

Równolegle do wzrostu liczby sklepów Dino, następował rozwój zaplecza logistycznego. Spółka uruchomiła dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieroniowicach, w województwie opolskim oraz w Sierpcu, w województwie mazowieckim. Na koniec 2021 r. posiadała łącznie 7 takich obiektów, co zapewnia wysoką terminowość dostaw produktów spożywczych i ich pełną dostępność w marketach Dino.

1,36 mld zł na rozwój w 2021 4.

Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska przeznaczone na rozwój wyniosły w minionym roku 1,35 mld zł, a narastająco, za ostatnich 5 lat osiągnęły poziom 4,4 mld zł. Pozwoliło to stworzyć 6,6 tys. nowych miejsc pracy w 2021 r. i 21,8 tys. w ostatnich 5 latach. Na koniec 2021 r. Grupa Dino zatrudniała 32,4 tys. pracowników.

– Liczby te plasują nas w gronie najaktywniejszych podmiotów gospodarczych w Polsce – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,DINO POLSKA’’ S.A.

Ubiegły rok upłynął dla Grupy Dino również pod znakiem działań proekologicznych. Zrealizowane zostały inwestycje zwiększające udział energii ze źródeł odnawialnych w ogólnym zużyciu energii elektrycznej przez Grupę Dino Polska. W ramach podjętych inwestycji, 440 marketów wyposażono w panele fotowoltaiczne. Na koniec 2021 r. sieć posiadała 800 takich instalacji o łącznej mocy 29 MW, co pozwoliło wygenerować o ponad 5 razy więcej energii elektrycznej ze słońca niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rok 2022 powinien przynieść pod tym względem dalszy istotny wzrost, równolegle do dalszej ekspansji geograficznej sieci marketów Dino.

– Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa rozwoju w 2022 r. Dostrzegamy wśród konsumentów dużą potrzebę robienia codziennych zakupów blisko miejsc ich zamieszkania, w zaufanych sklepach oferujących pełną dostępność i powtarzalną, wysoką jakość produktów. Motywuje nas to do pracy, której efektem powinno być otwarcie większej liczby sklepów Dino niż w 2021 r. – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,DINO POLSKA’’ .

- W 2022 r. wchodzimy z ambitnymi planami. Zakładane na ten rok nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,5 mld. Równolegle będziemy rozwijać sieć naszych centrów dystrybucyjnych. Po otwarciu dwóch nowych centrów w 2021 r., w tym roku budujemy kolejne. Większe nakłady niż w poprzednich latach przeznaczymy na rozwój mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, tak by skutecznie zaspokajać potrzeby zakupu najwyższej jakości świeżego mięsa wśród rosnącej rzeszy naszych klientów - dodaje.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.