Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dino zapomniało o cyfryzacji. Zapłaci za to wysoką cenę?

W świecie zdigitalizowanym płacimy wirtualnym pieniądzem i kupujemy w wirtualnych sklepach. Większość sieci handlowych nadąża za zmianami. Ale nie Dino, które prócz płatności kartą praktycznie nie proponuje rozwiązań cyfrowych swoim klientom. Czy słusznie?
Reklama
  • Rynek e-grocery w Polsce wciąż raczkuje, ale największe sieci budują podwaliny pod działalność w tym modelu. Być może to kwestia kilku lat, kiedy sprzedaż żywności przez internet „wystrzeli”.
  • Aplikacje mobilne i karty lojalnościowe pozwalają zbierać informacje o tym jak i co klienci kupują. Bez tych danych trudno będzie w przyszłości działać w segmencie retail.
  • Jak długo Dino wytrzyma bez cyfryzacji i czy będzie w stanie nadrobić tą zaległość za kilka lat?

 

E-grocery przygotowuje się do startu

- Dino wytrzyma tak długo, jak długo Biedronka nie będzie wprowadzała prawdziwego e-commerce, nie tylko testowo jak robi to teraz z Glovo. Dopóki Biedronka nie zrobi takiego ruchu, nie sądzę byśmy mieli wielki boom na masowe e-grocery w Polsce. Choć jest wiele podmiotów które próbują sił w tym segmencie, to jednak większość z nich skupia się na małym, szybkim koszyku. W segmencie większych zakupów nie ma wielu graczy. Jest tu Frisco, jednak ta spółka ma ograniczone moce przerobowe – mówi Łukasz Wachełko, analityk Wood&Company.

Niestety Dino w takiej sytuacji może mieć problemy z nadrobieniem zaległości. E-grocery nie polega tylko na sprzedaży i wysyłce żywności, trzeba do tego posiadać dane klientów. Biedronka robi to od lat, można powiedzieć, że przygotowuje grunt pod prawdziwe e-commerce.

Prezes Żabki Tomasz Suchańskie niedawno tłumaczył, jak to „działa”. Przypomniał, że aplikacja Żabki ma 6 mln użytkowników. - Dzięki temu wiemy o klientach bardzo dużo i jesteśmy w stanie im zaproponować rozwiązania indywidualne. Np. proponujemy piwo w momencie, kiedy klient ogląda mecz. Możemy komunikować się bezpośrednio z klientem, to nie jest możliwe nawet przez Facebooka – mówił Tomasz Suchański podczas EEC w Katowicach.

Jego zdaniem, ekspansja geograficzna wciąż jest ważna, ale bycie blisko klienta oznacza dziś co innego niż w niedawnej jeszcze przeszłości. Dziś oznacza to takie podejście do relacji w klientami, że czują się oni w centrum uwagi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (8)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.