PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dla pracowników 56+ najważniejsza jest dobra atmosfera w pracy, a "Y" oczekują podwyżek

Autor: pr, dlahandlu.pl 7 października 2019 10:44

Na rynku pracy spotykają się obecnie przedstawiciele czterech pokoleń. W swoim najnowszym raporcie „Generacja dobrej kariery” Pracuj.pl zbadał postawy ich przedstawicieli wobec życia zawodowego. Badanych Polaków w różnym wieku łączy m.in. przekonanie o dużym znaczeniu dobrego wynagrodzenia i atmosfery w pracy. Dzieli ich z kolei np. potrzeba bezpieczeństwa i dobrych relacji z szefem, a także chęć bycia docenionym.

Od najmłodszych do najstarszych

Na uczelnie i do firm wkracza obecnie generacja Z (18-24 lata) – w tym osoby urodzone już w XXI wieku. Według różnych prognoz generacja Y (25-39 lat) już wkrótce zacznie stanowić połowę aktywnych pracowników. Generacja X (40-55 lat) rozwijała kariery niedługo po przełomowym ’89 roku. W końcu, baby boomers (56 lat i wyżej) – to pokolenie osób zbliżających się do wieku emerytalnego.
W swoim najnowszym raporcie „Generacja dobrej kariery” Pracuj.pl przygląda się pracownikom w Polsce w różnym wieku. Każda z tych grup postrzegana bywa w dużym stopniu przez pryzmat stereotypów. Badacze postanowili je zweryfikować, pytając Polaków różnych pokoleń m.in. o to, co jest najważniejsze dla nich w pracy, czy są gotowi na zmiany w życiu zawodowym oraz jak reagują na coraz większe znaczenie technologii w firmach. W pierwszym z trzech materiałów o raporcie skupiamy się na tym, które elementy życia zawodowego są dla nich szczególnie ważne.

Wynagrodzenie ważne dla wszystkich

Atrakcyjne wynagrodzenie jest najbardziej istotnym aspektem życia zawodowego dla przedstawicieli niemal wszystkich pokoleń – generacji Z, Y i X. Jako jeden z pięciu kluczowych elementów pracy wymienia go ogółem aż 68% badanych przez Pracuj.pl. Z tego schematu wyłamują się najstarsi baby boomers (56 lat i więcej) – wśród nich najczęściej wskazywana była dobra atmosfera w firmie (72%), a wynagrodzenie – jako drugie (65%).

Dla „Z” – docenianie, dla innych - atmosfera

W czołowej trójce ważnych cech pracy, które wskazywały osoby w wieku 25-65 (generacji Y, X i baby boomers), znalazły się obok atrakcyjnego wynagrodzenia także dobra atmosfera (wskazało na nią 65% wszystkich badanych) oraz stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia (48%). Pod tym względem wyróżnia się generacja Z (18-24 lat) – to ona jako jedyna w czołowej trójce kluczowych aspektów pracy wskazała docenianie jej efektów przez szefów. To ważne dla aż 51% najmłodszych pracowników.
- Generację Z przyciągają miejsca, w których doceniane będą efekty ich działań. Firmy szukające młodych, nieoszlifowanych talentów powinny rozwijać mechanizmy grywalizacyjne, dbać o sensowne i wartościowe oceny okresowe, prowadzić komunikację wewnętrzną angażującą młode talenty. Z kolei na przykład w przypadku baby boomers potrzeba wysokich zarobków jest mniejsza od potrzeby dobrej atmosfery w zespole. To najbardziej lojalni pracownicy, którym warto zapewnić możliwość spokojnej realizacji obowiązków - komentuje Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Manager w Grupie Pracuj.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4995
Ilość aktualnych ofert: 518171

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,14

  • Min

    1,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.